Polski start-up w ścisłym gronie laureatów UberPITCH

Karolina Zawadka
opublikowano: 09-06-2016, 22:00

HiProMine z Polski wyróżniła się w konkursie nietypowego przewoźnika, uważanego za symbol innowacyjności.

W czasie programu zorganizowanego przez Ubera w 37 miastach w 21 krajach Europy młodzi przedsiębiorcy mogli odbyć przejażdżkę z inwestorem i w ciągu 7 minut musieli przekonać go do swojej działalności.

Ogólnoeuropejska akcja UberPITCH trwała 2 tygodnie i zgłosiło się do niej 4 tys. start–upów, w tym niemal 200 z Polski.
Wśród wyróżnionych poza polskim HiProMine znalazły się również holenderski Otly!, francuski Brigad oraz brytyjski Memrica Prompt.

Zwycięzca polskiej edycji, a zarazem finalista ogólnoeuropejskiej, firma HiProMine prowadzi badania nad rozwojem innowacyjnych rozwiązań w przemysłowej hodowli. Zajmują się hodowlą przemysłową owadów, z których tworzone są pełnowartościowe koncentraty białkowe.

Działalność firmy jest odpowiedzią na stale rosnącą populację światową, która sprawia, że zasoby żywności i ziemi uprawnej się kurczą. Alternatywne sposoby pozyskiwania białka zwierzęcego mogą rozwiązać globalne problemy.

— Wygrana w konkursie UberPITCH przyczyni się do promocji zarówno HiProMine, jak i polskich start-upów na rynkach globalnych. Zostaliśmy docenieni przez Ubera, firmę będącą symbolem podążania pod prąd skorelowanego z globalną ekspansją. Nasz pomysł spotkał się z olbrzymim zainteresowaniem ze strony zarówno założyciela Ubera, jak i pozostałych uczestników, czyli Komisarza ds. Innowacji w UE czy też funduszy inwestycyjnych z USA — mówi Jakub Urbański, współzałożyciel i dyrektor technologii HiProMine.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Zawadka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy