Polskie dworce komercjalizowane na nowych zasadach

Joanna DobosiewiczJoanna Dobosiewicz
opublikowano: 2013-01-22 00:00

PKP od początku 2013 r. wdrażają nowe zasady komercjalizacji dworców, które zakładają wsparcie firm z zewnątrz.

 4000 mkw. Taką powierzchnię będą miały lokale pod peronami stacji Kraków Główny.

PKP podpisały z firmą doradczą Jones Lang LaSalle umowę na komercjalizację części handlowo-usługowej Dworca Głównego w Krakowie. Pod peronami stacji Kraków Główny, między Galerią Krakowską a Dworcem PKS, powstanie 60 lokali o łącznej powierzchni najmu 4 tys. mkw.

Zaplanowano tam kawiarnie, restauracje, sklepy typu convenience,kioski z prasą, punkty serwisowe i usługowe, m.in. aptekę, kantor, kwiaciarnię, bank. Najemcami będą zarówno międzynarodowe sieci, jak i lokalne marki.

— Część handlowo-usługowa na dworcu Kraków Główny będzie w pełni dopasowana do konkretnych potrzeb i oczekiwań podróżnych, uzupełniając ofertę znajdującej się w pobliżu Galerii Krakowskiej. Stworzenie przestrzeni usługowej to wprowadzenie nowej jakości obsługi podróżnych, którzy w jednym miejscu mogą zrobić szybkie i kompleksowe zakupy — mówi Grażyna Melibruda, dyrektor w dziale powierzchni handlowych Jones Lang LaSalle.

Umowa dotycząca komercjalizacji Krakowa Głównego jest drugą zawartą na nowych zasadach — wcześniej podobną podpisano w sprawie dworca we Wrocławiu.