Polskie e-zakupy bez granic

PAP
opublikowano: 14-04-2015, 06:40

Już 13 proc. internautów kupuje w zagranicznych sklepach internetowych – donosi "Rzeczpospolita".

Polacy coraz częściej robią zakupy w zagranicznych e-sklepach. Szacuje się, że rocznie wydajemy w ten sposób ponad 2 mld zł. Choć to stosunkowo niewiele w porównaniu z wartością całego polskiego rynku e-commerce, która sięga 31 mld zł, to jednak zakupy za granicą zyskują na znaczeniu.

W 2014 r. dynamika wydatków w sklepach zarejestrowanych poza Polską sięgnęła 45 proc. W tym czasie polski e-commerce urósł o 19 proc. Szacuje się, że już 13 proc. rodzimych internautów robi zakupy na zagranicznych stronach. Jak twierdzi Piotr Chabrowski, ekspert Fundacji im. Lesława Pagi, to wciąż znacznie mniejszy odsetek niż w innych krajach UE.

Eksperci nie mają wątpliwości, że rynki w naszej części Europy będą coraz mocniej dostrzegane przez zachodnich e-sprzedawców. Według prognoz Sociomatic Labs, już wkrótce nawet 70 proc. kampanii reklamowych brytyjskich i niemieckich sklepów internetowych kierowanych będzie do klientów zagranicznych.

 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu