Polskie gry podbijają mobilny świat

Bloober Team i Aidem Media święcą triumfy w sklepie Apple, więc idą za ciosem.

City Interactive chce przejmować firmy robiące gry na smartfony

Polskie gry podbijają mobilny świat

Katarzyna Latek
opublikowano: 27-04-2011, 00:00

Bloober Team i Aidem Media święcą triumfy w sklepie Apple, więc idą za ciosem.

City Interactive chce przejmować firmy robiące gry na smartfony

Bloober Team i Aidem Media święcą triumfy w sklepie Apple, więc idą za ciosem.

Osiem tytułów gier chce wprowadzić na rynek Bloober Team, niewielka firma z branży rozrywki cyfrowej. Za pieniądze inwestorów — właśnie trwa emisja prywatna, z której chce uzyskać 5 mln zł, a debiut przewidziany jest na czerwiec.

Bloober ma za sobą już pierwsze sukcesy. Gra Paper Wars w ciągu kilku dni od startu sprzedaży zajęła najwyższą pozycję wśród najpopularniejszych gier na iPhone’a i iPada w Polsce. Nabywców znalazło kilka tysięcy kopii.

— Liczymy na jeszcze lepsze wyniki. Część pieniędzy z emisji przeznaczymy na wsparcie marketingowe, więc spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży — mówi Piotr Babieno, prezes Bloober Teamu.

W elicie biznesu

Podkreśla, że spółka osiągnęła ostatnio kolejny sukces. Została jako pierwsza firma z Polski zaproszona do realizacji tytułu startowego na platformę Sony (gry dostępne razem z nową platformą).

— To wielki sukces dla całego biznesu gier w naszym kraju. Jeszcze nigdy polska firma nie brała udziału w takim przedsięwzięciu. Naszej branży markę wyrobiły CD Projekt, City Interactive, Techland. Bez nich nie byłoby to możliwe —podkreśla Piotr Babieno.

Prezes podkreśla, że Bloober działa na rzecz rozwoju całej branży. Pracownicy firmy są pomysłodawcami i wykładowcami pierwszej w Polsce uczelni o grach wideo — Europejskiej Akademii Gier działającej przy UJ i AGH. Są też współorganizatorami i partnerami klastra Europejskie Centrum Gier.

Kupują za oceanem

Bloober to nie jedyna krajowa firma, która może ostatnio pochwalić się sukcesem w AppStore, sklepie internetowym firmy Apple. Gdańskie Aidem Media, należące do giełdowej ATM Grupy, wydały grę City of Secrets (o przygodach psa Reksia), która trafiła do pierwszej dziesiątki najlepiej sprzedających się w AppStore gier w USA. Spółka idzie za ciosem — planuje kolejne wersje, m.in. na komputery PC i telefony z systemem Android. W przygotowaniu jest też kontynuacja serii — City of Secrets 2.

— Robimy gry od lat. Teraz doświadczenia z tradycyjnego rynku gier wideo przenieśliśmy na segment gier na urządzenia przenośne — mówi Karolina Szablewska-Olejarz, prezes Aidem Media.

Firma idzie za ciosem — tylko w tym roku zamierza wydać kolejnych 10 tytułów.

Także firmy, które zaczynały od pecetów, coraz większy nacisk kładą na platformy konsolowe i telefony komórkowe. W najbliższy piątek do sklepów trafi wersja na platformę PS3 Snipera — sztandarowego produktu giełdowego City Interactive. Marek Tymiński, prezes City Interactive, spodziewa się kolejnego sukcesu. Firma zamierza też mocno zaistnieć na rynku smartfonowym. Zamierza powołać spółkę, która zajmie się tym segmentem.

— Zatrudniliśmy już znaną w branży osobę, która będzie odpowiadała za gry na smartfony. Ta osoba ma duże doświadczenie w przygotowywaniu dużych, znanych marek gier na telefony i w wersji online — mówi Marek Tymiński.

City Interactive wynajęło też amerykańską firmę, która prowadzi badanie rynku, wyszukując spółki z branży nadające się do przejęcia.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Katarzyna Latek

Polecane