Polskie mięso ma swój festyn

IWA
opublikowano: 20-06-2012, 00:00

Organizatorzy „Świętomięsa”, imprezy promującej polskie mięso, spodziewają się 50 tys. gości.

Do 30 proc. spadła w ostatnich latach liczba młodzieży uczącej się w rzemieślniczych zakładach rzeźnictwa i wędliniarstwa. W 2007 r. zawód zdobywało tam 2300 uczniów, obecnie trochę ponad 700. W ocenie Macieja Prószyńskiego, dyrektora generalnego Związku Rzemiosła Polskiego (ZRP) to niepokojące zjawisko nie pozostaje bez wpływu na jakość produkowanych wyrobów. Jak podkreśla,edukacja zawodowa jest spychana na margines. Branżom i zawodom potrzebna jest promocja — uważa i jako taką postrzega m.in. imprezę „Świętomięs Polski”. Jej druga edycja odbędzie się 8-9 września 2012 r. na Śląsku na terenie Parku Śląskiego w Chorzowie. Po raz pierwszy zorganizowano ją w 2011 r. w Poznaniu.

Impreza ma charakter festynu promującego zdrowe żywienie oparte na produktach z krajowego mięsa. Towarzyszą jej pokazy kulinarne, degustacje. W tym roku organizatorem jest Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy RP, a współorganizatorami ZRP, Izba Rzemieślnicza oraz Małej i Średniej Przedsiębiorczości w Katowicach oraz Cech Rzeźników i Wędliniarzy w Katowicach.

„Świętomięs Polski” jest finansowany przez Fundusze Promocji: Mięsa Wołowego, Mięsa Wieprzowego i Mięsa Drobiowego. Są to 3 z 9 powstałych przed trzema laty funduszy, których celem jest wsparcie marketingu rolnego, wzrostu spożycia i promocji produktów rolno-spożywczych. Fundusze wspierają np. udział w wystawach i targach, szkolenie producentów i przetwórców mięsa, działalność krajowych organizacji branżowych. Pieniądze pochodzą m.in. z wpłat naliczanych przy skupie określonych towarów i surowców. Janusz Rodziewicz, prezes wspomnianego stowarzyszenia, podkreśla, że bez tych funduszy trudno byłoby o promocję branży, a także innych polskich produktów spożywczych. Jak informuje, wnioski o przyznanie wsparcia na określony cel trzeba składać z półrocznym wyprzedzeniem.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: IWA

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu