Popularność targów coraz większa

opublikowano: 06-03-2015, 00:00

Przedsiębiorcy wynajmują więcej powierzchni targowej, rośnie też liczba wystawców i zwiedzających.

O ok. 73,5 tys. mkw. więcej powierzchni wynajęto na targi w Polsce w latach 2012-14 (niektóre są organizowane w odstępie dwuletnim). Tak wynika ze wstępnych danych, które przedstawiła Polska Izba Przemysłu Targowego (PIPT) i Centrex Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych. W minionym roku powierzchnia targowa wyniosłaogółem 816 tys. mkw., a w 2012 r. ponad 742 tys. mkw. Przybywa też zwiedzających. Ich wzrost szacuje się na ok. 120 tys. osób — w 2014 r. było ich ponad 1,28 mln, a w 2012 r. tylko 1,16 mln. Natomiast liczba wystawców może okazać się większa o 987 — w minionym roku było ich prawie 29 tys., w 2012 r. niecałe 28 tys. Lider branży, Międzynarodowe Targi Poznańskie, odnotowały w tym okresie wzrost liczby zwiedzających o 32,11 proc., a wynajęta powierzchnia była większa o 15,54 proc. Eksperci uważają, że rozwojowi polskiego sektora targowegosprzyja wzrost gospodarczy Polski.

— Zarówno organizatorzy targów w Polsce, jak i firmy projektujące i budujące stoiska targowe zauważają, że wystawcy, wykorzystując ożywienie gospodarcze, z jakim mamy do czynienia od 2013 r., kontynuują uczestnictwo w targach, a nawet zwiększają nakłady na tę platformę komunikacji biznesowej i marketingu. Zainwestowali zarówno w poprawę jakości swoich wystąpień na targach, jak i w wielkość ekspozycji targowych — mówi Marzenna Łukaszewicz, dyrektor Biura PIPT. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Sylwia Wedziuk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy