Czytasz dzięki

Popyt na rachunki wrócił do normy

opublikowano: 08-07-2020, 22:00

Trendy z maja potwierdziły się w czerwcu. Miesięczny przyrost liczby klientów zainteresowanych giełdą o 1 proc. to już sukces brokera.

Zgodnie z tym, co można było już zaobserwować w maju, w czerwcu zainteresowanie otwieraniem rachunków maklerskich nie odbiegało już od normalnego poziomu. W pewnym wymiarze było nawet wyższe niż w maju, bo wtedy kilku brokerów odnotowało niewielki ubytek klientów, podczas gdy w czerwcu jedynie Bank Pekao zamknął symboliczną jak na siebie liczbę 109 rachunków(prowadzi ich prawie 267 tys.). Z drugiej jednak strony, tak jak w maju zwiększenie liczby klientów o 1 proc. było już nie lada osiągnięciem. Spośród brokerów prowadzących przynajmniej 1 proc. ogółu rachunków udało się to jedynie grupie Banku Handlowego oraz ING Bankowi Śląskiemu.

W czerwcu 2020 r. grupa Banku Handlowego powiększyła swoją bazę klientów o 3,2 proc., czyli 935 nowych rachunków. Ponad trzy razy więcej przybyło ich w ING Banku Śląskim, ale ze względu na większą liczbę wyjściową był to wzrost tylko o 2,6 proc. Jeszcze mniejsza była dynamika wzrostu mBanku, który nowych kont do inwestowania na giełdzie otworzył w czerwcu niemal 3 tys. Prowadzi ich jednak grubo ponad 300 tys. Z danymi mBanku jest jednak pewien problem. Instytucji tej nigdy rachunków nie ubywa, podczas gdy inni brokerzy co jakiś czas zamykają nieaktywne konta.

Ogółem w czerwcu liczba rachunków wzrosła względem maja o 0,8 proc. Liczba nowo otwartych przewyższyła liczbę zamkniętych o nieco ponad 10 tys. W trakcie marcowej przeceny wywołanej koronawirusem mniej więcej takie saldo jak w czerwcu cały rynek potrafiły samodzielnie wypracować mBank i ING Bank Śląski. Marzec był jednak miesiącem apogeum koronawirusowego krachu i częściąpierwszego kwartału. W drugim napływ klientów do biur maklerskich systematycznie malał.

W całym drugim kwartale 2020 r. liczba rachunków maklerskich wzrosła niemal o 33 tys., czyli o 2,6 proc. względem końca marca. Jedną trzecią tego wzrostu zaabsorbował ING Bank Śląski, który zaledwie w marcu dołączył do czterech innych instytucji prowadzących powyżej 100 tys. rachunków. Niewątpliwie jest on największym beneficjentem powrotu inwestorów indywidualnych na giełdę w następstwie koronawirusowego krachu. Liczba jego klientów zainteresowanych giełdą wzrosła od lutego o ponad jedną piątą.

Opowieści z arkusza zleceń
Newsletter autorski Kamila Kosińskiego
ZAPISZ MNIE
×
Opowieści z arkusza zleceń
autor: Kamil Kosiński
Wysyłany raz w miesiącu
Kamil Kosiński
Newsletter z autorskim podsumowaniem najciekawszych informacji z warszawskiej giełdy.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Kamil Kosiński

Polecane