Poradnia genetyczna diagnozuje online

opublikowano: 23-04-2017, 22:00

POMYSŁ NA BIZNES: Aby wykonać skomplikowane badania DNA, nie musisz wychodzić z domu. Wyniki poznasz przez internet

W dobie szybkiego rozwoju technologii Kowalski może korzystać z ułatwień i narzędzi, o których jeszcze kilka lat temu nawet by nie pomyślał.

APETYT NA ZDROWIE: Największym zainteresowaniem wśród usług cieszą się badania, dzięki którym można uzyskać indywidualny profil żywieniowy osoby. W efekcie pacjent może prowadzić dietę DNA zgodną z potrzebami organizmu — zwraca uwagę Tomasz Karmowski, założyciel poradni genetycznej ZdroweGeny.pl.
Marek Wiśniewski

Dotyczy to również medycyny, w tym również genetyki. Dobrym przykładem jest firma Tomasza Karmowskiego. W 2015 r. postanowił on założyć ZdroweGeny.pl, poradnię genetyczną online. Aby skorzystać z usług, wystarczy zamówić wybrane badanie przez stronę internetową, następnie drogą kurierską dostarczany jest specjalny zestaw do przygotowania próbek. Krew pobierana jest samodzielnie przez pacjenta z opuszki palca. Wyniki badania, przeprowadzanego w profesjonalnym laboratorium, można sprawdzić już po dwóch dniach online — są one udostępniane wyłącznie osobie badanej.

Stawiają na profilaktykę

Poradnia ma szeroki zakres usług. W skład kompleksowej oferty wchodzą badania na podatność nowotworową, choroby wieńcowe, zakrzepicę czy nadciśnienie. Oferuje również możliwość przeprowadzania nieinwazyjnych testów prenatalnych,pomocnych w zidentyfikowaniu nie tylko płci dziecka, ale także ryzyka wystąpienia zespołu Downa już w początkowym okresie ciąży. Oprócz profilaktyki nowotworowej i farmakogenetyki ZdroweGeny.pl rozwijają się w kierunku nutrigenomiki.

Chodzi o analizowanie genów odpowiedzialnych m.in. za metabolizm poszczególnych składników odżywczych, zwiększone ryzyko nadwagi lub otyłości, nietolerancje i nadwrażliwości pokarmowe. W wyniku badania uzyskiwany jest indywidualny profil żywieniowy, dzięki któremu pacjent może prowadzić dietę DNA zgodną z potrzebami organizmu. Jak wynika z analizy poradni, te badania cieszą się największym zainteresowaniem wśród oferowanych usług.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

— Naszym celem było rozwinięcie platformy, która będzie popularyzowała profilaktykę genetyczną wśród klientów indywidualnych. O pozytywnej zmianie świadomości Polaków w kwestii profilaktycznych badań świadczy fakt, że odnotowujemy dynamikę dwucyfrowego wzrostu kwartał do kwartału. Widzimy rosnącą potrzebę tworzenia specjalnych pakietów dla osób dojrzałych, przed którymi pojawiają się nowe wyzwania związane z wiekiem — chodzi o profilaktykę nowotworową oraz spersonalizowaną dietę ze względu na obniżony metabolizm organizmu — mówi Tomasz Karmowski.

Coraz bardziej popularne stają się badania weneryczne. Do tej pory były one tematem tabu. — Rosnące zapotrzebowanie na profilaktyczne badania z tej dziedziny widać szczególnie u osób młodych. Można je wykonać w laboratorium, ale bez wychodzenia z domu, z zachowaniem pełnej dyskrecji — dodaje Tomasz Karmowski.

Dziedzina z potencjałem

ZdroweGeny.pl są projektem spółki Platforma Badań Genetycznych. Jest rozwijany w kierunku marketplace dla zamówień badań genetycznych i dla odbiorców indywidualnych. W 2015 r. projekt został wsparty zastrzykiem funduszy unijnych, a poza tym dostał kilkumilionowe dofinansowanie z funduszu Internet Ventures zarządzanego przez Grupę Private Equity Managers.

— Genetyka konsumencka to w Polsce jeszcze nie w pełni odkryty obszar o dużym potencjale biznesowym. Szacuje się, że globalny rynek analizy genetycznej przekroczy w tym roku wartość 2,2 mld USD. Poziom sprzedaży usług platformy ZdroweGeny.pl w latach 2015-16 rósł w dobrym tempie. Chcemy konsekwentnie rozwijać portfolio produktowe platformy w najbliższych latach i przekształcić ją w kompleksowy marketplace dla klientów indywidualnych — zapowiada Tomasz Danis, zarządzający funduszem Internet Ventures FIZ.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane