Czytasz dzięki

Porówneo chce być tam gdzie lider

opublikowano: 25-02-2020, 22:00

Internetowy pośrednik ubezpieczeniowy, w którego uwierzyła brytyjska Aviva, budzi się z zimowego snu i stawia sobie ambitne cele

100 mln zł — tyle składek chce zebrać z gałęzi majątkowej Porówneo.pl. w 2021 r. To internetowy pośrednik, który współpracuje z wieloma zakładami ubezpieczeniowymi. Koncentruje się na sprzedaży polis głównie komunikacyjnych, oferuje też mieszkaniowe. Spółka powstała 12 lat temu, a skala jej działalności to kropla w morzu, podobnie jak większości tego typu graczy — szacuje się, że wszystkie porównywarki ubezpieczeniowe mają zaledwie 3–procentowy udział w rynku, mierzony rocznym przypisem składki brutto (po III kw. 2019 r. rynek wart był blisko 47 mld zł). Niedoścignionym liderem jest Rankomat. Daleko za nim plasuje się grupa graczy podobnych do siebie pod względem skali działalności: Punkta, Ubea, Kiosk Polis, Mubi i Porówneo.pl.

Porówneo.pl, którym od niedawna kieruje Wojciech Rabiej, przez lata
czekało na odpowiedni czas, aby zawalczyć o udział w rynku z innymi
pośrednikami. Zdaniem prezesa przewagą jego spółki są rozwiązania
technologiczne.
Zobacz więcej

TRAFIĆ W MOMENT:

Porówneo.pl, którym od niedawna kieruje Wojciech Rabiej, przez lata czekało na odpowiedni czas, aby zawalczyć o udział w rynku z innymi pośrednikami. Zdaniem prezesa przewagą jego spółki są rozwiązania technologiczne. TP

— Mamy ambicje dogonić Rankomat. Chcemy stać się internetowym pośrednikiem numerem dwa — mówi Wojciech Rabiej, prezes Porówneo.pl, który przejął stery w spółce na początku tego roku.

Zadaniem nowego prezesa jest wzmocnienie pozycji firmy i dynamiczny rozwój. Jest on związany z branżą finansową od 20 lat. Jako członek zarządu Link4 odpowiadał za finanse i współtworzył strategię modelu opartego na kanale direct. Pracował też dla Nordei PTE, Gothaera (obecnie Wiener) oraz współtworzył Rankomat i kierował nim.

Praca u podstaw

Porówneo.pl buduje obecnie tożsamość marki, aby w końcu zaistnieć w świadomości klientów. Kampania wizerunkowa w ogólnopolskiej telewizji ruszyła w okolicy świąt bożonarodzeniowych i jest kontynuowana w 2020 r. Nowe spoty wideo pojawią się przed wakacjami i tuż po nich, czyli wtedy, gdy ubezpieczyciele mają sprzedażowe żniwa. W dalszej kolejności firma skoncentruje się na działaniach promocyjnych w internecie. Spółka nie ujawnia budżetu marketingowego, informuje jedynie, że „jest dostosowany do miejsca, które porównywarka chce zająć na rynku”.

— Chcemy poinformować klientów, że mogą u nas nie tylko porównać ofertę wielu ubezpieczycieli, ale też szybko i bezpiecznie kupić polisę, co wcale nie jest dziś oczywiste — dodaje prezes, uzasadniając marketingowe cele.

Firma mocno inwestuje w technologię. Stawia wyłącznie na rozwiązania wypracowane pod własnym dachem. Pracuje nad udoskonaleniem serwisu pod kątem wygody dla użytkowników, chcąc dzięki temu przekonać do zakupu produktu. Obecnie od wejścia na stronę do sfinalizowania transakcji potrzeba około czterech minut. Zdaniem prezesa efekt może być jeszcze lepszy, a co za tym idzie — również wyniki sprzedażowe. Spółka nie ujawnia danych dotyczących użytkowników i sprzedaży. Zeszły rok zamknęła stratą netto „adekwatną do inwestycji”.

Ubezpieczeniowe wieści
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
×
Ubezpieczeniowe wieści
autor: Karolina Wysota
Wysyłany co dwa tygodnie
Karolina Wysota
Newsletter, który dostarczy informacji na temat tego, co dzieje się w branży ubezpieczeń.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.

Cele finansowe

— Jesteśmy na początku drogi budowania skali i pod względem przychodówrośniemy bardzo dynamicznie. Porównując rok 2019 z 2018 — urośliśmy ponad 200 proc. Tegoroczne przychody chcemy potroić — dodaje Wojciech Rabiej.

Twierdzi, że jest w komfortowej sytuacji, bo ma zapewniony kapitał na rozwój. 100-procentowym właścicielem Porówneo.pl jest Kroknet, francuski broker ubezpieczeniowy. Zasila on polską spółkę kapitałem od inwestorów — kluczowym jest brytyjska Aviva, pozostali są mniejszościowi.

OKIEM EKSPERTA

Nie tędy droga

ŁUKASZ WAWRZEŃCZYK, prezes Profika Broker

W Polsce porównywarki przegrywają rywalizację o klienta detalicznego z multiagencjami. Internetowym pośrednikom nie pomagają kampanie promocyjne polegające na eksponowaniu niskiej ceny, bowiem to de facto nie leży w interesie ubezpieczycieli. Wręcz przeciwnie — dostawcy polis mają silną motywację wsparcia własnych sieci agentów, które efektywnie kontrolują. Szansą dla porównywarek może być zmiana modelu działania i konkurowanie tam, gdzie sterowany prowizją agent nie ma szans konkurować. Kluczem do sukcesu może być budowanie trwałych relacji z klientem, opartych na jakości, przejrzystości i zaufaniu. Dostarczając rzetelną poradę oraz dedykowane ubezpieczenia typu white label, porównywarki nie musiałyby konkurować wyłącznie ceną, co w długiej perspektywie ma mocno ograniczony sens. Paradoksalnie — szansą dla porównywarek może być też silny wzrost cen ubezpieczeń albo wejście na polski rynek ubezpieczeń detalicznych silnych i wiarygodnych graczy, którzy w początkowej fazie ekspansji oparliby swoją strategię akwizycji na porównywarkach.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane