Portale: kolejka na GPW
Większość liczących się portali ogłosiła zamiar upublicznienia akcji. Wszystkie zamierzają zadebiutować na giełdzie już w 2001 roku.
Do Poland.com, Interii, Wirtualnej Polski, Yoyo.pl, Areny.pl.,TP Internet może dołączyć również najpopularniejszy na rynku Onet. pl. Problem jednak w tym, że na razie są to jednak jedynie deklaracje ich akcjonariuszy i wciąż nie wiadomo, które z tych spółek zrealizują plany i czy upublicznią całe grupy internetowe czy tylko portale. Kolejne kroki właścicieli portali paraliżuje giełdowa bessa oraz narastające rozczarowanie wynikami finansowymi spółek IT.
Portal Arena, który pierwszy zamierza wejść na GPW, już w I kwartale 2001 roku, nie jest jedynym portalem, który ogłosił tak ambitne giełdowe plany. Wirtualna Polska ma dołączyć do grona spółek notowanych na Nasdaq już w połowie 2001 r.
Swoich ambicji giełdowych nie kryje także krakowska Interia. W tym przypadku droga na parkiet będzie bardziej skomplikowana, bo w pierwszej kolejności portal zamierza związać się z inwestorem branżowym. Jednym z napoważniejszych kandydatów jest internetowy koncern Lycos. Interia zdecydowanie chce trafić na GPW, i to w 2001 roku.
Z kolei Poland.com ruszy śladem Wirtualnej. Według Tomasza Czechowicza, prezesa MCI, większościowego udziałowca portalu, nazwa Poland.com może sprzedać się w USA.
Następny w kolejce — Yoyo.pl, spółka, której udziałowcem jest STGroup, zdecydowanie obiera kurs na parkiet SI Tech GPW.
— Najwięcej ryzykuje pierwsza spółka. Emocje związane z modą internetową nieco opadły, a inwestorzy zaczęli przyglądać się strategiom e-spółek. Sukces zależy od precyzyjnego określenia struktury przychodów — komentuje Tomasz Witczak z CAIB.