Bilans sprzedaży produktów z UFK w całym 2014 r. przekroczył 4,7 mld zł — wyliczyły Analizy Online. Klienci ubezpieczycieli najchętniej wybierali fundusze dłużne, do których trafiło ponad 2,2 mld zł — najwięcej w historii. W tym czasie 0,5 mld zł popłynęło do portfeli akcyjnych i 0,45 mld zł do mieszanych. Najwyższy bilans sprzedaży, bo przekraczający 1,6 mld zł, odnotował Open Life TU Życie, co pozwoliło firmie na awans z czwartej na drugą pozycję pod względem wielkości aktywów z prawie 12-procentowym udziałem w rynku. Był to w głównej mierze efekt popularności produktów opartych na funduszach Open Life Obligacji Korporacyjnych, do których klienci wpłacili w 2014 r. prawie 0,6 mld zł. Wysokie saldo wpłat i wypłat sięgające 0,8 mld zł miał też STUnŻ Ergo Hestia. Instytucja oparła sprzedaż głównie na produktach strukturyzowanych opakowanych w UFK, oferowanych klientom Alior Banku. Największym graczem pozostaje Aviva TUnŻ, z aktywami netto wartymi 12,4 mld zł i ponad 23-procentowym udziałem w rynku. © Ⓟ
Portfele UFK rosły jak na drożdżach
opublikowano: 2015-03-02 00:00
FUNDUSZE Rynek ubezpieczeniowych funduszy kapitałowych ma za sobą udany rok.