Ruszyła 25. edycja konkursu, który promuje najbardziej nowatorskie wyroby i rozwiązania z różnych dziedzin, mające szansę zaistnieć na rodzimym rynku. „Polski Produkt Przyszłości” to wspólna inicjatywa Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (NCBR) i Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP). Przedstawiciele biznesu, instytutów badawczych, naukowych i uczelni mogą zgłaszać projekty do 1 grudnia. Powalczą o nagrody główne, specjalne i wyróżnienia.
– Tytuł Polskiego Produktu Przyszłości przyznawany jest przedsiębiorcom i instytucjom naukowym od 25 lat. Nagrodziliśmy już ponad 200 innowacyjnych, często przełomowych rozwiązań. Polski Produkt Przyszłości stał się marką rozpoznawalną na naszym rynku. Poziom projektów zgłaszanych do konkursu rośnie z każdym rokiem. Cieszy się on niezmiennie sporym zainteresowaniem wśród twórców nowatorskich rozwiązań, które są korzystne dla polskiej gospodarki – mówi Dariusz Budrowski, prezes PARP.
Kapituła konkursu przyzna nagrody w trzech kategoriach: „Produkt Przyszłości Przedsiębiorcy”, „Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki”, a także „Wspólny Produkt Przyszłości Instytucji Szkolnictwa Wyższego i Nauki oraz Przedsiębiorcy”. W każdej ze wspomnianych kategorii laureaci otrzymają nagrody główne po 100 tys. zł. Dla uczestników konkursu przewidziano też cztery wyróżnienia po 25 tys. zł. Nie zabraknie również nagród specjalnych: dla młodego przedsiębiorcy, za produkt z branży technologii informacyjnych i komunikacyjnych oraz za ekoinnowację.
Przedsiębiorcy, przedstawiciele uczelni, instytutów naukowych i badawczych, którzy chcą powalczyć o tytuł "Polski Produkt Przyszłości", mogą prowadzić projekty w pojedynkę lub wspólnie z inną instytucją albo firmą. Co ważne, muszą działać na terenie naszego kraju.