Poszukiwany zawód przyszłości

13-06-2016, 22:00

W najbliższym czasie znacznie wzrośnie zapotrzebowanie na pracowników z wysokimi kompetencjami cyfrowymi.

W obliczu dynamicznie rozwijającej się cyfryzacji zmieniają się również oczekiwania wobec pracowników i ich umiejętności. Bliżej tym zmianom postanowili przyjrzeć się eksperci z IAB Polska. Okazuje się, że zatrudnienie w sektorze związanym z marketingiem sukcesywnie wzrasta, a także stwarza nowe miejsca pracy. Mimo to potrzebna jest edukacja kadry pracowniczej, aby jak najszybciej mogła się dostosować do zmian. — Jedną z głównych sił napędzających zmiany i rozwój jest wszechobecna cyfryzacja. To ona stanowi jedną z przyczyn braków w kompetencjach, wiedzy i umiejętnościach wśród osób zatrudnionych w branży komunikacji marketingowej. Dlatego teraz i w najbliższej przyszłości, jeszcze bardziej niż kiedyś, powinniśmy położyć ogromny nacisk na rozwój kompetencji, kreowanie programów szkoleniowych i edukacyjnych oraz korzystanie z systemów certyfikacji potwierdzających wiedzę osób pracujących w branży — komentuje wyniki Włodzimierz Schmidt, prezes IAB Polska. Szybki rozwój marketingu cyfrowego znacznie wpływa na nowe miejsca pracy, a przede wszystkim na kompetencje pracowników. Niejednokrotnie w strukturach przedsiębiorstw pojawiają się nowe zawody, które są dostosowywane do zapotrzebowań rynkowych. Według IAP Polska najbardziej zauważalne są następujące trendy: rozwój dziennikarstwa online, w związku z rosnącą popularnością portali informacyjnych www, rozwój wideo online, a także rozwój analityki. Tu bardzo duże znaczenie odgrywają big data. Przez przyjmowanie ogromnej ilości danych przez przedsiębiorstwa w większości z nich tworzone są nowe miejsca pracy, czasami nawet całe zespoły, których zadaniem jest realizacja badań i analiza danych. Jaki zatem powinien być pracownik przyszłości? Przede wszystkim powinien posiadać kompetencje w zakresie informatyki, czyli umiejętności programistyczne, ale także związane z nowymi technologiami, szczególnie mobilnymi. Kolejna ceniona umiejętność zawodowa obejmuje te związane z komunikacją interpersonalną, czyli autoprezentacja, negocjacja czy zarządzanie relacjami. Ważne są także osobiste kompetencje, takie jak umiejętność pozyskiwania informacji oraz ich analizy, nastawienie na rozwój i samodoskonalenie czy też umiejętność zarządzania wiedzą i własnym rozwojem. Inne ważne cechy to mobilność, adaptacyjność, innowacyjność, kreatywność, przedsiębiorczość oraz zdolność do funkcjonowania w środowisku międzynarodowym połączona ze znajomością języków obcych, a także odporność na stres oraz umiejętność pracy w zespole i zarządzanie nim. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Poszukiwany zawód przyszłości