Organizacja zajmująca się standaryzacją procesów zarządzania IT będzie miała polski oddział — lokalne forum dyskusyjne.
IT Service Management Forum jest niezależną, międzynarodową organizacją zrzeszającą firmy i osoby, wdrażające i stosujące praktyki IT Service Management. Skupia użytkowników informatyki zainteresowanych standardami zarządzania poziomami usług IT lub infrastrukturą informatyczną (standard ITIL).
— ItSMF powstało w 1989 r. Rząd brytyjski uznał, że w informatyce panuje chaos. Powstał zbiór procedur, mających opisywać postępowanie informatyków. Standard ITIL określa, w jaki sposób przeprowadzić daną operację, np. dostarczenie usługi, lub wykonanie jej na odpowiednim poziomie, niezależnie od sprzętu, który działa w firmie — informuje Krzysztof Politowicz, współorganizator polskiego oddziału itSMF.
Tuzy z talii
Uczestnictwo w forum ma pomóc w transferze wiedzy i dostępu do publikacji itSMF. Umożliwia też prezentację doświadczeń. Stowarzyszenie utrzymuje się ze składek członkowskich — około 100 funtów brytyjskich rocznie od osoby. Są dwie kategorie członków itSMF: dostawca technologii i jej użytkownik. Dotychczas nad Wisłą nie było oddziału organizacji, chociaż do itSMF należą osoby z polskich firm. W połowie maja odbyło się pierwsze spotkanie przedstawicieli firm zainteresowanych uczestnictwem w forum. Pojawili się na nim przedstawiciele m.in.: Nokii, TP SA, BGŻ, Tel-Energo, IBM, Polkomtela, IT Business Consulting Group, BZ WBK, CA, Stoenu, Allianz, HP, Microsoftu, Generali, PTK Centertel, Prokomu, Netii, ZUS.
Wśród swoich
Dorota Poniatowska-Mańczak z BZ WBK przekonuje, że choć bank działa w światowych strukturach itSMF, jednak polski oddział jest potrzebny, choćby w celu dyskutowania o problemach charakterystycznych dla kraju.
— Celem stowarzyszeń jest wymiana doświadczeń. Trudno uczestniczyć w spotkaniach, które odbywają się w Wielkiej Brytanii. Poza tym każdy kraj ma swoją specyfikę, a najważniejsza jest lokalna wymiana doświadczeń — potwierdza Bogusław Bujak, dyrektor departamentu współpracy i jakości usług TP SA.
Jeden z inicjatorów powołania polskiego oddziału itSMF, Andrzej Feliga z IBM Polska, zapowiada, że spotkanie założycielskie krajowej grupy forum odbędzie się we wrześniu. Natomiast pod koniec roku powinna odbyć się pierwsza konferencja itSMF w Polsce.
