Powstaną cafe-bary
Tchibo znalazło sposób na rozszerzenie działalności w Polsce. Do końca roku 2000 w całym kraju planuje uruchomienie około 20 cafe-barów.
— Otwarty pół roku temu w warszawskim Centrum Handlowym Klif bar kawowy był placówką pilotażową. Zainteresowanie nią przerosło nasze oczekiwania. Oprócz pozytywnego wpływu na wizerunek firmy bar rokuje również nadzieje na spore zyski. Dlatego zdecydowaliśmy się rozwijać tę formę działalności — wyjaśnia Maciej Świątek z Tchibo.
Jego zdaniem, rynek kawy w Polsce ustabilizował się. Firmy nie mają już takich, jak przed kilku laty, możliwości powiększenia swoich wpływów.
— Sklepy pomogą w rozwoju nowego segmentu rynku. Poprzez nie dotrzemy do młodych konsumentów, którzy na co dzień w domu nie są regularnymi konsumentami kawy, ale chętnie wstępują do sklepu. Szacujemy, że roczne obroty średniego sklepu wyniosą 0,7-1 mln zł — tłumaczy Maciej Świątek.
Przyznaje, że uruchomienie cafe-barów planuje również konkurencja — firma Starbucks.
— Tego typu kawowe bary są popularne na Zachodzie. Nie zagospodarowana dotąd pod tym względem Polska jest niezłym kąskiem dla producentów kawy — mówi Maciej Świątek.