Powstanie marka Polski Węgiel

EG, PAP
22-11-2013, 00:00

Składy węgla opałowego wspólnie chcą dać odpór konkurencyjnemu surowcowi z zagranicy.

Żeby zwiększyć konkurencyjność i przeciwstawić się importowi węgla, około 200 firm zrzeszonych w Izbie Gospodarczej Sprzedawców Polskiego Węgla (IGSPW) chce sprzedawać surowiec pod wspólną marką Polski Węgiel. Firmy te w kilkuset składach sprzedają rocznie ok. 10 mln ton węgla opałowego. To dwie trzecie zapotrzebowania indywidualnych odbiorców w kraju. W ramach wspólnych działań IGSPW rozważa m.in. wspólną identyfikację wizualną składów sprzedających krajowy węgiel, stronę internetową, sprzedaż przez internet, infolinię dla odbiorców czy usługę darmowego dowozu surowca — a w perspektywie także certyfikację węgla gwarantującą jego pochodzenie, kaloryczność i jakość. Propozycja Polskiego Węgla ma być odpowiedzią na intensywną kampanię reklamową składów węgla, oferujących surowiec z importu — głównie z Rosji.

Z docierających do IGSPW informacji wynika, że importerzy chcą mieć docelowo w Polsce ponad 300 składów w maksymalnie 20-kilometrowej odległości od odbiorców. IGSPW uważa, że kampania na rzecz Polskiego Węgla może przekonać klientów nie tylko pochodzeniem surowca, ale przede wszystkim jakością węgla, nawet przy nieznacznie wyższej cenie.

— Nasze doświadczenia wskazują, że źródło pochodzenia węgla ma dla klientów niebagatelne znaczenie. W zderzeniu z surowcem z importu polski węgiel najczęściej jest synonimem tego, co lepsze — mówi Adam Gorszanów, prezes Izby.

W projekt może zaangażować się największy producent węgla w Polsce — Kompania Węglowa, która chce nadal współpracować z siecią partnerów i nie zamierza tworzyć własnej sieci.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: EG, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Inne / Powstanie marka Polski Węgiel