Czytasz dzięki

Poznaj biznes z Wysp

opublikowano: 16-06-2015, 00:00

Polskę odwiedzą brytyjscy przedsiębiorcy zainteresowani współpracą handlową. Poszukują kontrahentów i odbiorców.

Wymiana handlowa na linii Wielka Brytania — Polska już teraz znajduje się na dość wysokim poziomie. Niemniej jednak, jak twierdzą eksperci Banku Zachodniego WBK oraz Santander UK, nadal niezagospodarowana pozostaje spora przestrzeń, w której gospodarczą współpracę państw można byłoby wzmocnić.

Z tego właśnie powodu 17 czerwca 2015 r. w Warszawie organizują spotkanie, w którym wezmą udział brytyjscy przedsiębiorcy, zainteresowani polskim rynkiem. Poszukają u nas partnerów handlowych oraz odbiorców dla własnych towarów i usług.

— Brytyjczycy patrzą na potencjał naszego wewnętrznego rynku, ale także postrzegają nas jako kraj, z którego można prowadzić operację w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej — zaznacza Robert Antczak z Banku Zachodniego WBK, odpowiedzialny za rozwój biznesu międzynarodowego. A Wielka Brytania już teraz jest drugim co do wielkości odbiorcą naszych towarów (zaraz po Niemczech).

— Przyrosty eksportu na Wyspy Brytyjskie w ostatnich 10 latach wynosiły od ok. 10 do nawet ponad 20 proc. Wyjątki — z kilkuprocentowymi wartościami — to rok, w którym wybuchł kryzys gospodarczy oraz minione dwa lata — przypomina Piotr Dylak, dyrektor ds. finansowania handlu Banku Zachodniego WBK.

Z Polski do Wielkiej Brytanii wysyłamy głównie maszyny i urządzenia, samochody, inne pojazdy nieszynowe oraz części. Spory udział w eksporcie mają również meble i produkty wyposażenia domu. Na Wyspy wysyłamy metale szlachetne, np. srebro; popularnością cieszy się również nasza biżuteria. W grę, choć w nieco mniejszym stopniu, wchodzą produkty żywnościowe, jak mięso, podroby, czekolada. Natomiast w kategorii „import” zajmujemy obecnie dziewiątą lokatę wśród unijnych odbiorców brytyjskich towarów (dane za 2014 r., podane przez HM Revenue and Customs).

Z Wielkiej Brytanii chętnie sprowadzamy produkty medyczne i farmaceutyczne, pojazdy drogowe, specjalistyczne maszyny, produkty dla rynku paliw i przemysłu chemicznego.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane