Poznajmy nowych polskich Czempionów

Partnerem projektu Polska Firma – Międzynarodowy Czempion jest PwC
opublikowano: 12-09-2022, 15:35
Play icon
Posłuchaj
Speaker icon
Close icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl

Komentarz Michała Mastalerza, członka zarządu ds. klientów i rynku oraz partnera w PwC Polska - firmie będącej organizatorem merytorycznym konkursu Polska Firma - Międzynarodowy Czempion.

Przed nami 11. edycja konkursu Polska Firma - Międzynarodowy Czempion, w ramach którego promujemy aktywność rodzimych firm na globalnych rynkach. Polskie firmy przekształcają się w międzynarodowe podmioty dzięki działalności eksportowej oraz zagranicznym inwestycjom. To wszystko powoduje, że rodzime przedsiębiorstwa nie tylko skutecznie budują i promują markę Polski, ale także stają się coraz bardziej konkurencyjne na zagranicznych rynkach. Dlatego po raz kolejny poszukujemy firm, które podejmują ryzyko inwestycyjne i wkraczają na światowe rynki z innowacyjnymi pomysłami, produktami i usługami.

Rozwój naszych przedsiębiorstw przypadł na czas silnych przemian i wyzwań zewnętrznych. Pandemia COVID-19, zbrojna inwazja Rosji na Ukrainę wpłynęły zdecydowanie zarówno na zmianę sposobu funkcjonowania biznesów (łańcuchy dostaw, logistyka, finansowanie itd.), jak i na istniejące oraz planowane kierunki eksportowe, rynki zbytu. Ponadto dostosowanie się do standardów ESG i coraz większe znaczenie raportowania niefinansowego, implementacja kolejnych zmian w przepisach podatkowych, transformacja cyfrowa czy zmieniające się oczekiwania pracowników to nawet nie jest tło dla prowadzenia biznesu, lecz codzienna rzeczywistość.

Dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany w kategoriach konkursowych, które – jak mamy nadzieję – korespondują z biznesowymi przemianami. W kategorii podstawowej "Inwestor" przyznajemy jedną nagrodę dla MŚP i dużych przedsiębiorstw. Poza ekologią stawiamy też na aspekt społeczny ESG – powołaliśmy dedykowaną kategorię dla firm, które prowadząc działalność, niosą również pomoc za granicę. Z kolei w kategorii „Globtroter” wprowadzamy liczbowy punkt widzenia – ile nowych rynków zostało przez firmę podbitych w ostatnich latach.

Mimo ryzyk i wielu trudności w ekspansji w Polsce są dostępne narzędzia, dzięki którym możemy poznać zagraniczne rynki, oraz takie, które pozwalają nam rozwiązać problemy w skali lokalnej. Jednocześnie polscy Czempioni już nie raz udowodnili, że ekspansja na nowe rynki przy stale rosnącej rentowności jest zupełnie naturalnym krokiem w rozwoju wielu polskich przedsiębiorców. Czy w obecnych czasach uda się to potwierdzić? Zapowiada się wyjątkowo ciekawa edycja konkursu.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane