Jak ułatwić życie codzienne mieszkańcom Poznania i okolicznych miejscowości? Wprowadźmy jedną kartę elektroniczną – do takiego wniosku doszli włodarze stolicy Wielkopolski. Dodajmy – kartę wielofunkcyjną.

Płacisz za przejazd komunikacją publiczną? Używasz nowej karty. Zostawiasz samochód w strefie płatnego parkowania? Wyciągasz z portfela tę samą kartę. Chcesz złożyć podpis elektroniczny w urzędzie? I znów sięgasz po wielkopolską kartę. Chcesz dokonać mikropłatności w aptece, kinie czy na stacji benzynowej? Znów bierzesz kartę – konkretnie –Poznańską Elektroniczną Kartę Aglomeracyjną (PEKA).
Zabiegi o jej powstanie mają już wielomiesięczną historię, ale właśnie Zarząd Transportu Miejskiego (ZTM) ogłosił pierwszy z trzech przetargów, związanych z projektem. Na początek instytucja należąca do samorządu zamawia 150 tys. kart, a do tego prosi o budowę portalu internetowego, służącego do rejestracji użytkowników i zorganizowanie 35 punktów obsługi klienta. Procedura jest otwarta, o wyborze dostawcy zdecyduje najniższa cena.
- Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, karty będzie można używać w pierwszym kwartale 2011 r. – prognozuje dyrektor Zdzisława Andrzejewska z ZTM.
W kolejnych dwóch przetargach ZTM zamówi system do obsługi kart oraz wybierze firmę, która wypromuje usługę na terenie stolicy Wielkopolski.
Zamówieniem jest zainteresowana giełdowa Mennica Polska, która chwali się już wydaniem ponad miliona miejskich kart m.in. w Warszawie, Wrocławiu czy Jaworznie.
- Diabeł tkwi w szczegółach. Zdecydujemy po przeanalizowaniu specyfikacji przetargowej, ale oczywiście deklarujemy wstępne zainteresowania – mówi Mariusz Przybylski, rzecznik Mennicy Polskiej.
W grę wchodzą całkiem spore pieniądze. Jak podaje ZTM na stronie internetowej, całkowita wartość projektu wynosi 43,2 mln zł. Bruksela wykłada ponad 29 mln zł.
Więcej informacji o przetargu:
Piotr Nowak
Tel. +48 618614772
E-mail: [email protected]
Faks +48 618671254