Pozycjonuj się — inaczej znikniesz

opublikowano: 17-08-2017, 22:00

Wysokie położenie firmy w rankingu najpopularniejszej na świecie wyszukiwarki staje się koniecznością. Bez tego szansa na wygranie z konkurencją jest znikoma.

Już 61 proc. specjalistów ds. marketingu uważa usprawnienie pozycjonowania serwisów WWW za najważniejszy element swojej strategii — wynika z najnowszej edycji globalnego badania HubSpot — State od Inbound 2017”. Większość z nich nie ma bowiem złudzeń, że rynkowy status przedsiębiorstwajest obecnie uzależniony od jego klasyfikacji w rankingu królowej wyszukiwarek, czyli Google’u.

— Trudno kłócić się z faktem, że administratorzy platform e-commerce doceniają wagę pozycjonowania swoich serwisów — im większa częstotliwość odwiedzin, tym większe perspektywy wzrostu sprzedaży. Warto jednak pamiętać, że Google korzysta z ok. 200 parametrów rankingowych w klasyfikacji stron WWW, regularnie aktualizując swoje algorytmy oceniające m.in. wartość ruchu, bezpieczeństwo czy optymalizację pod kątem użytkowników mobilnych.

Nie istnieje zatem sposób na jednorazowe wypozycjonowanie serwisu. To proces wymagający stałego nadzoru, który mogą wspomagać aplikacje na bieżąco analizujące, jakich zmian należy dokonać na stronie, by ta miała szansę zająć wyższą pozycję — komentuje Alicja Racka, kierownik produktu reklama internetowa z home.pl. Polski rynek jest również nie lada wyzwaniem dla marketerów.

Jest to spowodowane rosnącą konkurencją, która przekłada się na potrzebę usprawnienia operacji marketingowych i działań umożliwiających wysunięcie swoich portali na możliwie najwyższe pozycje na stronach giganta z Mountain View. Jest to o tyle istotne, że jak dowodzi badanie „Using the Internet: Skill related problems in users online behawior” zrealizowane przez Alexandra van Deursena oraz Jana van Dijka, nawet 91 proc. internautów kończy swoje poszukiwania na pierwszej stronie wyników Google’a, a 50 proc. zatrzymuje się na trzeciej.

To szczególnie istotne, gdyż w Polsce jeszcze 10 lat temu liczba e-sklepów wynosiła mniej niż 3 tys. Obecnie jest ich już ponad 20 tys. Co więcej, według organizacji E-commerce Europe, nasz kraj znajduje się na piątym miejscu w Europie pod względem najszybciej rosnących rynków handlu internetowego.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Pozycjonuj się — inaczej znikniesz