PPI wyda 21,2 mln zł na odnowę hotelu Monopol
W połowie września 2002 r. ma się zakończyć modernizacja i rozbudowa hotelu Monopol, jednego z najstarszych tego typu obiektów w Krakowie. Koszt przedsięwzięcia, którego inwestorem jest spółka Polskie Projekty Inwestycyjne, został oszacowany na 5 mln USD (ponad 21,2 mln zł).
Spółka Polskie Projekty Inwestycyjne z Krakowa, która jest właścicielem sieci hotelowej RT Hotels, zamierza we wrześniu 2002 r. oddać do użytku remontowany i modernizowany obecnie hotel Monopol, znajdujący się przy ul. św. Gertrudy.
Przebudowa za 9,4 mln zł
— Obiekt kupiliśmy we wrześniu 1999 r. Pieniądze na ten cel pochodziły z emisji bonów dłużnych, które zostały wykupione w 2000 r. — wyjaśnia Tadeusz Wiecheć, wiceprezes spółki Polskie Projekty Inwestycyjne.
Przebudowa hotelu ma kosztować 2,2 mln USD (9,4 mln zł).
— Na ten cel zaciągnęliśmy kredyt bankowy. Budynek zostanie zmodernizowany, chcemy nadbudować dwa piętra, dzięki temu hotel będzie dysponował 75 pokojami. Ma to być hotel o charakterze biznesowym z salą konferencyjną, dostępem do Internetu i parkingiem na 50 samochodów — tłumaczy Tomasz Wiecheć.
Do PPI należą już trzy trzygwiazdkowe hotele w Krakowie. Sieć RT Hotels dyspnuje 163 pokojami, co daje 400 miejsc. Hotel Rezydent mieści się w dwóch zabytkowych kamienicach przy ul. Grodzkiej i jest nastawiony na obsługę ruchu turystycznego. Hotel Galicya w dzielnicy Podgórze jest ulokowany przy trasach w kierunku Zakopanego i Przemyśla. Nastawia się na obsługę zorganizowanych grup turystycznych. Najmłodszym hotelem jest Regent, znajdujący się w dawnej żydowskiej dzielnicy Kazimierz. Tu chętnie zatrzymują się turyści z Izraela.
Biura w hotelach
— Trzy czwarte przychodów osiągamy z działalności hotelarskiej, resztę z wynajmu powierzchni biurowych. Naszymi najemcami są m.in. przedstawicielstwa Creditanstalt i Henkla oraz giełdowa spółka Krak Brokers — mówi Marek Fidelus, prezes PPI.
Spółka rozważa inwestycje w hotele m.in. we Wrocławiu, Wielkopolsce, a także w Zakopanem.
— Chcemy docelowo związać się z inwestorem strategicznym, najlepiej z międzynarodową siecią hotelarską — podkreśla Marek Fidelus.
Średnie wykorzystanie miejsc w hotelowych w sieci RT Hotels wyniosło w 2000 r. 48 proc. mimo 20 proc. spadku turystyki przyjazdowej w stosunku do połowy lat 90. Zarząd PPI zamierza osiągnąć w 2001 r. średnie wykorzystanie pokoi na poziomie przewyższającym 50 proc.