Czytasz dzięki

Praca zdalna nie dla każdego

opublikowano: 06-04-2020, 22:00

Specyfika branży oraz brak technologii i procedur — to główne bariery utrudniające firmom przejście na home office.

Co trzecia firma w Polsce nie wdrożyła pracy zdalnej lub zrobiła to częściowo. 13 proc. z nich nie miało w ogóle takiej możliwości, a 22 proc. zaproponowało rozwiązanie tylko wybranym — wynika z badania zrealizowanego przez agencję rekrutacyjną i outsourcingową Devire. Dlaczego tak duży odsetek przedsiębiorstw mimo pandemii nie wprowadził formuły home office?

83 proc. pracodawców ujawniło, że główną barierą we wdrażaniu pracy na odległość jest specyfika działalności i charakter zadań. Inny powód jest dużo banalniejszy: w 30 proc. firm zabrakło dostatecznej liczby urządzeń przenośnych, np. laptopów.

— Wcześniejsze decyzje o inwestowaniu w sprzęt były często uzależnione od kosztów. Laptop jest droższy od komputera stacjonarnego średnio o 20 proc., czyli około 500 zł. Uzyskiwano więc oszczędności, ale teraz zwróciło się to przeciwkoo firmom, które po prostu nie mogą przejść w całości na pracę zdalną — podkreśla Michał Młynarczyk, prezes Devire i członek zarządu Polskiego Forum HR.

Do branż, które najrzadziej stosują pracę na odległość, należą: handel (tylko 35 proc. pracodawców zezwala na home office), administracja publiczna oraz transport, spedycja i logistyka (33 proc.), a także motoryzacja i lotnictwo (30 proc.). Na przeciwległym biegunie znalazły się nieruchomości, IT i telekomunikacja.

25082f04-4285-11ea-b77f-2e728ce88125
Stać cię na więcej
Newsletter autorski Mirosława Konkela
ZAPISZ MNIE
Stać cię na więcej
autor: Mirosław Konkel
Wysyłany raz w tygodniu
Mirosław Konkel
Jesteś lepszy, niż ci się wydaje, ale nie tak dobry, jak mógłbyś być. Zapisz się na newsletter - znajdź inspiracje i odpowiedzi na ważne pytania.
ZAPISZ MNIE

Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa.

Kliknij w link w wiadomości, aby potwierdzić subskrypcję newslettera.
Jeżeli nie otrzymasz wiadomości w ciągu kilku minut, prosimy o sprawdzenie folderu SPAM.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Mirosław Konkel

Polecane