Pracownicy budują kompetencje technologiczne

opublikowano: 09-04-2019, 22:00

Samoocena Polaków dotycząca umiejętności informatycznych i wiedzy technicznej nie jest zbyt wysoka.

Rodzimi pracownicy zdają sobie sprawę z tego, że nowe rozwiązania pojawiające się na rynku zmieniają ich profesje lub — w niektórych przypadkach — zastępują je nowymi zawodami (świadomość tego według badania Deloitte ma już co piąty rodak). A to oznacza konieczność dostosowania się do nowych realiów i inwestycji w samokształcenie. Blisko połowa pracowników chciałaby zwiększyć swoje umiejętności IT — na razie zaawansowane kompetencje w tym zakresie deklaruje 16 proc. Natomiast w podstawowym wymiarze opanowało je prawie 50 proc. pracowników ankietowanych przez Deloitte. Dla przypomnienia, IT jest branżą, w której zarobki wciąż zwiększają się w szybkim tempie. Raport płacowy Antala wskazuje, że nawet o 4 tys. zł rocznie. Z drugiej jednak strony na rynku pracy pojawia się duża luka, co oznacza, że programistów i specjalistów IT w najbliższym czasie nadal będzie brakować.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Anna Bełcik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu