Pracownik ceni rozwój i szkolenia

  • DI
opublikowano: 30-01-2020, 22:00

Chcesz ściągnąć do firmy najlepszych kandydatów? Postaw na programy edukacyjne.

Sytuacja na rynku pracy w Polsce jest trudna dla firm i wymaga z ich strony zdecydowanych działań. Raport płacowy „Wyzwania, oczekiwania i możliwości na rynku pracy”, przygotowany przez Hays Poland, nie pozostawia złudzeń. Tylko firmy, których strategia zakładać będzie wdrożenie nowoczesnych i elastycznych rozwiązań pracowniczych, będą w stanie sprostać rosnącym wymogom.

— Obecnie już 87 proc. pracodawców, chcąc wykorzystać dobrą sytuację gospodarczą, planuje zwiększenie zatrudnienia. W najbliższym czasie szczególne znaczenie zyskają m.in. programy szkoleniowe pozwalające na szybkie wdrażanie doświadczonych pracowników i zwiększające kompetencje tych już zatrudnionych — komentuje Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska.

Już nie tylko wynagrodzenie wpływa na przyjęcie bądź odrzucenie oferty pracy. Kandydaci zwracają uwagę na możliwości rozwoju. Pracownicy są gotowi na nowe wyzwania, w tym na kursy w nieznanych dotąd dziedzinach. W ostatnich latach świetnie sprawdzają się także platformy e-learningowe, z których pracownicy mogą korzystać, nie ruszając się sprzed własnego biurka.

Programami edukacji firmy wspierają nie tylko pracowników, ale też franczyzobiorców. Takie działania podejmuje np. sieć Lewiatan. W ubiegłym roku zorganizowała ona ponad 2 tys. szkoleń warsztatowych. Głównym narzędziem wykorzystywanym przez sieć jest platforma Centrum Edukacyjne Lewiatana (CEL). Jak dotąd ukończonych zostało na niej 400 tys. kursów z różnych dziedzin.

— Planujemy start nowej wersji CEL, która będzie nowocześniejsza i bardziej spersonalizowana. Nie zapominamy o przedstawicielach młodszego pokolenia, dlatego wykorzystamy np. rozwiązania z obszaru grywalizacji — mówi Robert Rękas, członek zarządu Lewiatan Holding.

Firmy coraz częściej inwestują też w programy mające na celu rozwój kompetencji menedżerskich.

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane