Pracownik ceni rozwój i szkolenia

  • DI
opublikowano: 30-01-2020, 22:00

Chcesz ściągnąć do firmy najlepszych kandydatów? Postaw na programy edukacyjne.

Sytuacja na rynku pracy w Polsce jest trudna dla firm i wymaga z ich strony zdecydowanych działań. Raport płacowy „Wyzwania, oczekiwania i możliwości na rynku pracy”, przygotowany przez Hays Poland, nie pozostawia złudzeń. Tylko firmy, których strategia zakładać będzie wdrożenie nowoczesnych i elastycznych rozwiązań pracowniczych, będą w stanie sprostać rosnącym wymogom.

— Obecnie już 87 proc. pracodawców, chcąc wykorzystać dobrą sytuację gospodarczą, planuje zwiększenie zatrudnienia. W najbliższym czasie szczególne znaczenie zyskają m.in. programy szkoleniowe pozwalające na szybkie wdrażanie doświadczonych pracowników i zwiększające kompetencje tych już zatrudnionych — komentuje Stephane Tikhomiroff, dyrektor generalny Perfetti Van Melle Polska.

Już nie tylko wynagrodzenie wpływa na przyjęcie bądź odrzucenie oferty pracy. Kandydaci zwracają uwagę na możliwości rozwoju. Pracownicy są gotowi na nowe wyzwania, w tym na kursy w nieznanych dotąd dziedzinach. W ostatnich latach świetnie sprawdzają się także platformy e-learningowe, z których pracownicy mogą korzystać, nie ruszając się sprzed własnego biurka.

Programami edukacji firmy wspierają nie tylko pracowników, ale też franczyzobiorców. Takie działania podejmuje np. sieć Lewiatan. W ubiegłym roku zorganizowała ona ponad 2 tys. szkoleń warsztatowych. Głównym narzędziem wykorzystywanym przez sieć jest platforma Centrum Edukacyjne Lewiatana (CEL). Jak dotąd ukończonych zostało na niej 400 tys. kursów z różnych dziedzin.

— Planujemy start nowej wersji CEL, która będzie nowocześniejsza i bardziej spersonalizowana. Nie zapominamy o przedstawicielach młodszego pokolenia, dlatego wykorzystamy np. rozwiązania z obszaru grywalizacji — mówi Robert Rękas, członek zarządu Lewiatan Holding.

Firmy coraz częściej inwestują też w programy mające na celu rozwój kompetencji menedżerskich.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI

Polecane