Pracownik zasługuje na relaks

Magdalena Mastykarz
24-10-2016, 22:00

POMYSŁ NA  BIZNES: Masaż biurowy? Joga w pracy? Nie ma problemu. Eksperci HealthDesk przyjadą do firmy i sprawią, że zatrudnieni poczują się jak nowo narodzeni

Według szacunków firmy Sedlak & Sedlak na polskim rynku IT brakuje aż 50 tys. osób do pracy. Skłania to przedsiębiorstwa do poszukiwań kreatywnych rozwiązań, które przyciągną nowych pracowników i zmniejszą rotację już zatrudnionych. W efekcie tego firmy IT są często pionierami, jeśli chodzi o wprowadzanie w życie innowacyjnych programów benefitów pracowniczych. Jako odpowiedź na wymagania rynku powstał również HealthDesk — start-up oferujący profesjonalne programy wellness dla firm, w tym masaże biurowe.

Zobacz więcej

ODPRĘŻENIE W GODZINACH PRACY: Start-up HealthDesk, który założyli Przemysław Jaczewski (na zdj. z lewej) i Miłosz Rękawek (z prawej), oferuje programy wellness dla firm — w tym masaże biurowe — realizowane w ich siedzibach. Grzegorz Kawecki

Innowacyjny benefit

Spadająca wydajność i efektywność pracy ludzi zatrudnionych w korporacjach, którzy narażeni są na poważne dolegliwości zdrowotne spowodowane długotrwałą pracą w pozycji siedzącej — to diagnoza problemu, której na początku 2015 r. dokonali Miłosz Rękawek i Przemysław Jaczewski. Poprawa komfortu pracy i zdrowia pracowników poprzez dotarcie bezpośrednio do biur i oferowanie masaży wykonywanych przy ich biurkach — to odpowiedź, którą przygotowali i w ramach start-upu HealthDesk wprowadzili już pod koniec 2015 r. I choć działają na rynku niecały rok, to łączne doświadczenie ekspertów medycznych, masażystów i fizjoterapeutów tworzących firmę można liczyć w dziesiątkach lat. Oprócz dyrektora medycznego Miłosza Rękawka oraz dyrektora sprzedaży i marketingu Przemysława Jaczewskiego w teamie HealthDesk jest dziewięć osób, które w swoich CV mają m.in. współpracę ze sportowcami z kadry narodowej czy pracę w prestiżowych klinikach rehabilitacji w Warszawie.

— Oferowanie najwyższej jakości w usługach medycznych możliwe jest tylko w połączeniu wiedzy z bogatą praktyką zawodową — twierdzą założyciele firmy. Swoje usługi świadczą w głównych aglomeracjach miejskich, tj. w Warszawie, Krakowie, Katowicach, Trójmieście, Poznaniu i we Wrocławiu. Docierają do kolejnych miast i biur.

— Mamy ambicję, by za kilka lat nasze usługi były powszechne w Polsce, tak samo jak obecnie popularna jest w benefitach pracowniczych karta sportowa — zapowiadają przedsiębiorcy.

Wypełnili niszę

Na początku HealthDesk oferował jedynie masaże biurowe, czym z powodzeniem wypełniał rynkową niszę, bo w miejscach pracy można liczyć co najwyżej na fitness organizowany w porze lunchu, co i tak jest rzadkością. Prowadząc rozmowy z przedstawicielami kolejnych firm, poznawali ich potrzeby. Zgłaszane przez działy HR zapytania dały bodziec do rozbudowania oferty.

— Stworzyliśmy profesjonalne programy wellness dla firm, obejmujące m.in. masaże biurowe, jogę w pracy, warsztaty stretchingowe w biurze, sesje ćwiczeń na matach „HealthySpine”, szkolenia z kontroli stresu, sześciotygodniowy firmowy program dietetyczny, firmowy klub biegowy z profesjonalnym trenerem biegania oraz innowację rynkową — TRE Premium, czyli indywidualne sesje relaksacyjne dla top menedżmentu prowadzone przez dyrektora medycznego HealthDesk. Całość spięliśmy usługą „HealthCheck” — audytu zdrowia w miejscu pracy, która jest również punktem wyjścia przy planowaniu długotrwałych programów wellness w firmach — wyjaśnia Przemysław Jaczewski. Wielu rozwiązań poszukują sami, ale korzystają też z know-how Google Campus Warsaw, w ramach którego działa ich start- -up. Campus Warsaw oferuje im również szkolenia i warsztaty z obszaru IT oraz umożliwia nieodpłatne korzystanie z przestrzeni kampusu, np. podczas spotkań z klientami.

Korzyści z mobilności

Mobilność leżąca u podstaw działalności HealthDesk ma wiele zalet.

— Mogliśmy odrzucić niepotrzebne elementy właściwe dla tradycyjnych modeli biznesowych z branż pokrewnych, tj. prywatnej opieki medycznej czy stacjonarnych punktów wellness. Świadczymy usługi na miejscu, u klienta, zatem możemy znacznie zredukować koszty stałe, takie jak wynajem lokalu, opłaty za media, ochronę czy recepcję — wyliczają właściciele HealthDesk. Jednocześnie zwracają uwagę na inne aspekty, o których nie musi myśleć wiele firm stacjonarnych, np. specjalne krzesła do masażu, mobilne stoły, elementy wystroju pod event czy specjalne nagłośnienie, a także samochody do przewożenia mobilnego gabinetu masażu wraz z jego pracownikami. Właściciele HealthDesk dodają, że korzyści z wyboru tego modelu odnoszą również firmy, które decydują się wykupić swoim pracownikom masaż biurowy, jogę w pracy czy firmowy program dietetyczny. Podsumowują, że pracodawcy korzystający z ich programu uzyskują możliwość realnego wpływu na polepszenie zdrowia w miejscu pracy i wzrostu dobrego samopoczucia zatrudnionych. Przekłada się to również na zmniejszenie liczby urlopów zdrowotnych czy wzmocnienie wizerunku firmy jako przyjaznej pracownikom.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Magdalena Mastykarz

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Pracownik zasługuje na relaks