Jeden rachunek, by zjednoczyć je wszystkie — do takiego rozwiązania zaczynają przekonywać przedsiębiorców dostawcy prądu, gazu czy ciepła. Na falę sprzedawania energii i innych mediów w pakiecie chcą wskoczyć też energetycze RWE i telekomunikacyjna Netia — i to wcale nie po to, by dodzwonić się do klienta zalegającego z rachunkiem. Koncerny wystartowały ze wspólną ofertą, która — jak zapewnia Przemysław Mężyński, dyrektor ds. sprzedaży w RWE Polska — jest „skrojona na potrzeby małego i średniego biznesu”.
— Klient w jednym pakiecie dostaje gwarancję niezmiennej ceny do końca 2014 r., zarządzanie kosztami przez internet, monitorowanie zużycia energii w elektronicznym biurze obsługi klienta czy e-fakturę — mówi Przemysław Mężyński. Telefoniczno-elektryczna hybryda ma służyć firmom, które zużywają do 50 MWh energii rocznie. W Polsce to ponad 2 mln przedsiębiorstw. Sprzedawanie innych usług wraz z energią staje się coraz popularniejsze. W 2011 r. spółka Energia dla Firm do prądu dorzucała pakiet ubezpieczeniowy, a w wakacje wystartowała ze sprzedażą energii elektryczneji gazu jednocześnie. Na telekomunikację się jednak nie zdecydowała.
— Taka oferta bardziej pasuje do klientów indywidualnych niż biznesowych, a rynek telekomunikacyjny jest już po fazie dynamicznego wzrostu i trudniej tu zbudować wartość — mówi Paweł Owczarski, prezes Energii dla Firm. Spółka będzie próbowała podbijać biznesowy rynek ofertami łączącymi energię elektryczną z ubezpieczeniami i usługami medycznymi.
— Będziemy jednak obserwować projekt RWE i Netii i — jeśli się im powiedzie — rozważymy wprowadzenie takiej oferty — dodaje Paweł Owczarski.