Prada otwiera się na modę używaną

PM, Reuters
opublikowano: 01-12-2021, 13:39

Włoska grupa modowa Prada widzi szansę rozwoju firmy poprzez kwitnący sektor mody używanej. Zdaniem szefa marketingu Lorenzo Bertelliego należy docenić trend ubrań z „drugiej ręki”.

Fot. Steven London/Pixabay

W ciągu ostatnich trzech lat znacznie wzrosła wartość sektora z modą używaną. Za trend odpowiadają głównie ludzie młodzi. Klienci bardziej świadomi zagrożeń ekologicznych oraz poszukujący niedrogich towarów wysokiej klasy.

Oczekuje się, że w tym roku sektor osiągnie wielkość 33 mld EUR po wzroście o 65 proc. w latach 2017-2021. Dla porównania, w przypadku nowych dóbr luksusowych wzrost ten wynosi 12 proc.

– Second hand to kierunek, który badamy od ponad roku i w który chcemy zainwestować - powiedział Lorenzo Bertelli, najstarszy syn współdyrektorów Patrizio Bertelliego i Miuccia Prady.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane