Prawdziwe życie i reklamy Apple (KOPNIAK KARIEROWY)

Producent iPhone’a chce nam sprzedać kolejny gadżet, ale przy okazji pokazuje także coś innego.

Apple już niedługo może stać się pierwszą spółką, której kapitalizacja giełdowa sięgnie biliona dolarów. Sukces goni sukces, bo koncern z nadgryzionym jabłkiem w logo z powodzeniem przekonuje kolejne miliony klientów, że bez jego gadżetów życie jest szare, nudne i smutne.

Cykl weekendowych felietonów poświęconych zagadnieniom pracy i kariery. W
 dniu odpoczynku szukamy nowych impulsów przydatnych na co dzień w życiu
 zawodowym. Chcemy inspirować i motywować, ale także stosować 
mobilizujące „kopniaki”.
Zobacz więcej

KOPNIAK KARIEROWY:

Cykl weekendowych felietonów poświęconych zagadnieniom pracy i kariery. W dniu odpoczynku szukamy nowych impulsów przydatnych na co dzień w życiu zawodowym. Chcemy inspirować i motywować, ale także stosować mobilizujące „kopniaki”. Fotolia

Najnowszym pomysłem Apple jest inteligentny zegarek. Fani marki i inwestorzy zastanawiają się, czy będzie to kolejny hit, czy raczej pierwszy produkt od bardzo dawna, który się nie przyjmie. Apple też chyba ma takie obawy, więc nakręcił trzy spoty pokazujące wpływ zegarka na nasze życie.

Oglądałem te reklamówki kilka razy i za każdym razem pomyślałem to samo: dobry materiał na kolejny odcinek „kopniaka karierowego”.

Pierwszy film opowiada o tym, że nasze życie składa się z relacji, czyli ważne jest to, że mamy siebie nawzajem. Relacje tworzymy w domu, w pracy, w sąsiedztwie, w różnych mniejszych i większych wspólnotach. Lepiej być dla kogoś niż coś mieć. Zapamiętujemy pocałunki, wspólne chwile, małe i duże sukcesy, które przeżywamy razem.

Drugi spot pokazuje człowieka, który wyznacza sobie cele i jest gotowy do działania. Potrafimy odnaleźć motywację, dbać o siebie, rozwijać się i reflektować swoje życie. Czasem się potykamy, a nawet upadamy, ale znowu wstajemy i nabieramy sił.

Trzecia reklama to pochwała codzienności, zwyczajnych poranków w otoczeniu, o którym możemy powiedzieć, że jest nasze. Istotnym warunkiem spełnienia jest jednak drugi człowiek - dotyk dłoni, życie nie tyle dla czegoś, ale dla kogoś.

Czegoś w moich refleksjach brakuje? No tak, zegarka pojawiającego się w każdej scenie. Apple nakręcił ciekawe spoty pokazujące piękno zwykłych chwil, które często przelatują nam przed oczami tak szybko, że nie jesteśmy w stanie ich zauważyć. Dodał swój gadżet i mamy reklamę elektroniki zamiast filmu promującego słodką codzienność.

Nie dajcie sobie wmówić, że niezbędnym elementem pięknego, prostego i zwykłego życia jest zegarek z wyświetlaczem, nowoczesny smartfon, luksusowe auto, stylowe meble lub cała masa innych rzeczy, które specjaliści od dobrych filmów wciskają nam jako coś, czego potrzebujemy, żeby dobrze żyć.

Ludzie, relacje, radość z małych rzeczy, zauważanie życia, które ucieka - to lista najważniejszych spraw. Reszta jest tylko dodatkiem.

PRZECZYTAJ INNE TEKSTY Z SERII "KOPNIAK KARIEROWY">>

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Łukasz Ostruszka

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu