Prawie arystokrata

opublikowano: 08-08-2013, 00:00

Auto do floty: Hyundai SantaFe

Hyundai SantaFe ma kontynuować niezłą passę swojego poprzednika. Jego konstruktorzy najgroźniejszej konkurencji upatrują wśród aut BMW, Audi i Mercedesa. Ale jeszcze im nie dorównuje. Z powodzeniem może za to stanąć w szranki z Toyotą czy Fordem. Ma atuty (niezła jakość i długa gwarancja) i wady. Największą jest cena. Na otarcie łez proponuje bogate wyposażenie.

Zobacz więcej

Hyundai SantaFe

Do Twojej floty wybraliśmy…

Hyundaia SantaFe z dwulitrowym silnikiem diesla o mocy 150 KM, napędem na jedną oś i manualną przekładnią biegów oraz pakietem wyposażenia Style za 131 100 zł.

131 100 – 192 100 zł brutto

Miejsce

Bagażnik SantaFe mieści 586 litrów (wersja 7-osobowa – 516 l, bo pod podłogą bagażnika ukryte są rozkładane fotele). Maksymalnie (po złożeniu tylnej kanapy) pojemność wynosi 1680 litrów i 1615 l dla wersji 7-osobowej.

Czy wiesz, że…

Od debiutu pierwszej generacji modelu w 2000 r. Hyundai sprzedał na świecie ponad 2,5 mln Santa Fe.

Wyposażenie

Style

ABS z asystentem hamowania, system stabilizacji pojazdu, zarządzanie stabilizacją przyczepy, kontrola trakcji, system wspomagający ruszanie na wzniesieniu, asystent kontroli zjazdu, automatyczne światła awaryjne, komplet poduszek powietrznych (po dwie przednie, boczne, kurtynowe, które obejmują wszystkie rzędy siedzeń, i poduszka kolanowa dla kierowcy). Jest też aktywny system ochrony pieszych i oczywiście Isofix. Tapicerka materiałowa, przednie fotele podgrzewane i z elektryczną regulacją (tylko odcinka lędźwiowego). Dla przednich i tylnych siedzeń – podłokietniki. Kierownica regulowana w dwóch płaszczyznach i podgrzewana. Zarówno kierownica, jak i gałka zmiany biegów pokryte skórą. Na pokładzie system FlexSteer (regulowana siła wspomagania kierownicy). Lusterka zewnętrzne – sterowane i składane elektrycznie, szyby drzwi – sterowane elektrycznie. Centralny zamek z pilotem, dwustrefowa klimatyzacja elektroniczna z jonizatorem i systemem odszraniania. Jest też czujnik deszczu, komputer pokładowy, tempomat i kamera cofania. Do kompletu tylne czujniki parkowania. Tylne szyby są fabrycznie przyciemnione, a przednia częściowo podgrzewana. Oparcie tylnej kanapy składane i dzielone (40:20:40), w bagażniku dodatkowe gniazdo 220 V i chłodzony schowek pasażera. System audio (sześć głośników, radioodtwarzacz z CD, MP3, USB, sterowanie z kierownicy i zestaw głośnomówiący Bluetooth). Światła do jazdy dziennej (LED), przednie światła przeciwmgłowe, reflektory główne – halogenowe. Całość opiera się o 17-calowe felgi z lekkich stopów (opony 235/65). Ceny od 131 100 zł. Uwaga – ten pakiet wyposażenia jest zarezerwowany dla słabszego silnika.

Premium

Wersja zarezerwowana dla napędów na obie osie (4WD). Ceny od 154 100 zł (150 KM). Na pokładzie zestaw Style wzbogacony o: skórzaną tapicerkę, podgrzewane siedzenia w tylnej kanapie i w pełni elektrycznie sterowany fotel kierowcy. Jest też system bezkluczykowego dostępu i nieco lepszy wyświetlacz informacji z komputera pokładowego. Są także ksenonowe lampy i światła doświetlające zakręty. Na dokładkę relingi dachowe oraz większe, bo 18-calowe alufelgi (opony 235/65).

Executive

To wersja „wszytskomająca” i również dostępna wyłącznie z napędem 4WD. Droga – ceny od 167 100 do nawet 192 100 zł. Na pokładzie pakiet Premium oraz: elektryczny hamulec postojowy, czujniki ciśnienia w oponach i system utrzymania toru jazdy. Jest też elektryczne sterowanie w fotelu pasażera i pamięć ustawień foteli i lusterek zewnętrznych. Wewnętrzne lusterko wsteczne z kompasem. System wspomagania parkowania. Szyby atermiczne. W tylnych drzwiach żaluzje przeciwsłoneczne. Reflektory ksenonowe – adaptacyjne, a tylne światła w technologii LED. Do tego zintegrowana nawigacja i lepszy system audio (10 głośników ze wzmacniaczem i subwooferem). Koła 19-calowe (opony 235/55).

Dopłaty*

Lakier perłowy/metalic Automatyczna skrzynia biegów Okno dachowe, panoramiczne

*wybrane pozycje

Warto kupić, bo…

Wygląda atrakcyjnie, a jeszcze atrakcyjniejsza jest 5-letnia gwarancja. Zawieszenie jest ustawione na komfort. Jeśli ci to pasuje, będziesz zachwycony. Przebogata podstawowa wersja wyposażenia.

Trzeba pamiętać, że…

Nie pokochasz górskich serpentyn. Auto kłania się każdemu zakrętowi. Trochę przekombinowane wnętrze. Za dużo materiałów, za mało logiki. Brak (nawet w opcji) systemu Start/Stop i ciężko pracująca skrzynia manualna.

Stawiamy na słabszy silnik z dwóch powodów. Pierwszy – to przepisy faworyzujące jednostki o pojemności do 2 litrów. Drugi – mocniejszy silnik jest dostępny wyłącznie z napędem na obie osie, co sprawia, że od naszej propozycji jest sporo droższy. Aż o 28 tys. zł. Proponujemy wersję 5-osobową. Jeśli jesteś jednak przekonany o konieczności posiadania dodatkowych dwóch miejsc, możesz dopłacić 5 tys. zł do wersji 7-osobowej. Podstawowy pakiet jest bardzo bogaty. To wystarczający argument, by na nim poprzestać. Dlaczego napęd na jedną oś? Bo jest tańszy i mniej pali. 4WD we flocie to rozpusta, przynajmniej na razie. Jeśli uważasz inaczej, dopłacaj 8 tys. zł i ciesz się dołączanym napędem na tylną oś.

Jak kupić, jak zapłacić?

Za gotówkę: 131 100 zł (brutto). Na kredyt: mBank – rata miesięczna 2241,20 zł – prowizja 1 proc., rzeczywiste oprocentowanie roczne 6,48 proc. MultiBank – rata miesięczna 2241,35 zł – prowizja 1 proc., rzeczywiste oprocentowanie roczne 6,49proc. BNP Paribas – rata miesięczna 2314,87 zł – prowizja 1 proc., rzeczywiste oprocentowanie roczne 8,74 proc. Założenia: kredyt w złotych na 48 miesięcy, raty równe, wpłata własna 20 proc. W leasingu: Rata miesięczna 2015 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 5 proc. Wynajem (leasing z serwisem): Rata miesięczna 1585 zł – 20 proc. opłaty wstępnej, okres finansowania 48 miesięcy, wykup 36 proc. Rata zawiera mechaniczny serwis gwarancyjny i pogwarancyjny w ramach łącznego limitu 80 tys. kilometrów oraz koordynację likwidacji szkód komunikacyjnych. Symulację przygotował Masterlease*.

*Symulacja nie jest ofertą handlową.

Podobne u konkurencji*

Toyota RAV 4 2,0 D-4D 125 KM M/T 4x2 Premium 107 900 zł Ford Kuga 2,0 TDCi 140 KM FWD titanium 111 900 zł Opel Antara 2,2 CDTI 163 KM 2x4 Enjoy Puls 120 700 zł

*auta z tego samego segmentu, z takim samym rodzajem nadwozia, o podobnych osiągach i ze zbliżonym lub uboższym wyposażeniem. Ceny katalogowe (bez uwzględnienia promocji i rabatów).

 

Silniki Diesla

2,0 CRDi. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC, doładowany. Dostępny wyłącznie z 6-biegową skrzynią manualną. Napęd na przednią oś (2WD) lub na obie osie (4WD).

poj. 1995 ccm moc 150 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1800-2500 tys. obr./min) 383 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h 11,0 s z 4WD 11,3 s prędkość maksymalna 187 km/h z 4WD 187 km/h spalanie: w mieście 8,1 l/100 km z 4WD 8,1 l/100 km poza miastem 4,9 l/100 km z 4WD 4,9 l/100 km

2,2 CRDi. Czterocylindrowy, rzędowy, DOHC, doładowany. Dostępny z 6-biegową skrzynią manualną (M/T) lub 6-stopniowym automatem (A/T). Napęd na przednią oś (2WD) lub na obie osie (4WD).

poj. 2199 ccm moc 197 KM maksymalny moment obrotowy (przy 1800-2500 tys. obr./min) 421 Nm z automatem 436 Nm przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 2WD, M/T 9,4 s 2WD, A/T 9,8 s 4WD, M/T 9,8 s 4WD, A/T 10,1 s prędkość maksymalna 190 km/h we wszystkich konfiguracjach spalanie: w mieście 2WD, M/T 7,1 l/100 km 2WD, A/T 8,8 l/100 km 4WD, M/T 7,3 l/100 km 4WD, A/T 8,8 l/100 km poza miastem 4,9 l/100 km 2WD, M/T 4,7 l/100 km 2WD, A/T 5,1 l/100 km 4WD, M/T 4,7 l/100 km 4WD, A/T 5,4 l/100 km

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Marcin Bołtryk

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu