TVP, Polsat i TVN podwyższą od września średnie ceny reklam, a TV 4 minimalnie je obniży. Biuro Reklamy Telewizji Polskiej SA nieznacznie, średnio o 0,5 proc., podnosi cennik reklamowy w porównaniu z czerwcem br. - Nie zmienią się ceny najdroższego czasu reklamowego: przed serwisem sportowym i główną prognozą pogody po "Wiadomościach" - mówi Jadwiga Kozień, kierownik działu marketingu operacyjnego BR TVP. 30-sekundowe spoty przy tych programach będą kosztować odpowiednio 97 i 83 tys. zł brutto.Biuro Reklamy Polsat Media, które sprzedaje czas reklamowy Polsatu i TV 4, podwyższa cennik Polsatu w porównaniu z czerwcem średnio o ok. 10 proc. - bez względu na pasmo. W TV 4 natomiast cenny spadną o 1-3 proc. 30-sekundowy spot z najlepszym czasie w Polsacie będzie kosztować 50-75 tys. zł (w czerwcu 43-69 tys.), a w TV 4: 5-7 tys. zł (w czerwcu 6-8 tys.).W TVN-ie ceny reklam wzrosną we wrześniu o ok. 5 proc. - Od września rusza nowa ramówka, to główny powód retuszu cennika. Największe zmiany dotyczą pasma prime time - mówi Jacek Nowak, zastępca dyrektora biura reklamy TVN-u. 30-sekundowy spot w godzinach 19-22 ma kosztować 19,5-45,6 tys. zł. Żadna z telewizji nie planuje zmian w systemie sponsorowania programów.
PRESSERWIS