Prowadzenie relacji na Twitterze czy LinkedInie może pozytywnie wpłynąć na notowania i kondycję spółki, a także poprawić kontakty z ekspertami z branży.
Szefowie polskich firm w mediach społecznościowych pojawiają się sporadycznie. Zaledwie 5 proc. z nich prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna — wynika z badania „Ecco International PR Network” zrealizowanego przez sieć ECCO International Communications Network, w Polsce reprezentowaną przez Grupę On Board Think Kong. Dla porównania we Francji aż 35 proc. menedżerów posiada aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie kariery LinkedIn. Nie gorzejwypada Norwegia. W tym skandynawskim kraju 30 proc. prezesów prowadzi komunikację na Twitterze, a 65 proc. na LinkedInie. Podium zamykają australijscy menedżerowie z 25 proc. prezesów aktywnych na Twitterze i 65 proc. na LinkedInie. Autorzy badania zwracają uwagę, że dodawanie postów i prowadzenie konwersacji w social mediach, zwłaszcza z profesjonalistami z branży, a także inwestorami, pozwala na stały kontakt z rynkiem i przekazywanie istotnych informacji, np. o realizacji strategii spółki.