Prezesi unikają social mediów

03-08-2017, 22:00

Prowadzenie relacji na Twitterze czy LinkedInie może pozytywnie wpłynąć na notowania i kondycję spółki, a także poprawić kontakty z ekspertami z branży.

Szefowie polskich firm w mediach społecznościowych pojawiają się sporadycznie. Zaledwie 5 proc. z nich prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna — wynika z badania „Ecco International PR Network” zrealizowanego przez sieć ECCO International Communications Network, w Polsce reprezentowaną przez Grupę On Board Think Kong. Dla porównania we Francji aż 35 proc. menedżerów posiada aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie kariery LinkedIn. Nie gorzejwypada Norwegia. W tym skandynawskim kraju 30 proc. prezesów prowadzi komunikację na Twitterze, a 65 proc. na LinkedInie. Podium zamykają australijscy menedżerowie z 25 proc. prezesów aktywnych na Twitterze i 65 proc. na LinkedInie. Autorzy badania zwracają uwagę, że dodawanie postów i prowadzenie konwersacji w social mediach, zwłaszcza z profesjonalistami z branży, a także inwestorami, pozwala na stały kontakt z rynkiem i przekazywanie istotnych informacji, np. o realizacji strategii spółki.

Social media
Zobacz więcej

Social media

ARC

— Media społecznościowe są przestrzenią z ogromnym potencjałem do pokazania, jak zmienia się czyjś biznes, jak przebiegają programy inwestycyjne. Digitalizacja komunikacji, a w jej ramach relacje prowadzone przez prezesów firmy na Twitterze i LinkedInie, to doskonałaszansa na inicjowanie angażujących interakcji z otoczeniem biznesowym firmy, klientami, liderami opinii, dziennikarzami czy inwestorami — przekonuje Norbert Ofmański, prezes Grupy On Board Think Kong.

Badanie pokazało też, że w Stanach Zjednoczonych, gdzie powstało wiele pionierskich rozwiązań i platform komunikacyjnych, zaledwie 25 proc. prezesów spośród 20 firm z największą kapitalizacją ma konto na Twitterze, a 35 proc. na LinkedInie. Jednocześnie okazuje się, że osoby prowadzące aktywną komunikację z otoczeniem w tych kanałach mają najwięcej obserwujących. Prezesa firmy Apple, Tima Cooka, śledzi ponad 5,5 mln użytkowników. Dla porównania, we Francji, liderującej zestawieniu, Stéphane’a Richarda z Orange obserwuje 37 tys. tweetujących.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Paulina Kostro

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Prezesi unikają social mediów