Primark oczekuje wzrostu sprzedaży dzięki nowym sklepom

opublikowano: 09-09-2019, 10:55

Znana irlandzka sieć sklepów dyskontowych z odzieżą Primark oczekuje, że wzrost sprzedaży w całym bieżącym roku będzie głównie napędzany zwiększeniem powierzchni sklepowej w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Spółka szacuje, że przychody ze sprzedaży mają być o 4 proc. wyższe niż w 2018 r. przy uwzględnieniu stałych kursów walutowych. 

To tu swój pierwszy sklep w Polsce urządza Primark.
Zobacz więcej

Już niedługo:

To tu swój pierwszy sklep w Polsce urządza Primark. fot. Michalina Szczepańska

Primark, który szykuje się do otwarcia pierwszej polskiej placówki, zlokalizowanej w warszawskiej Galerii Młociny notuje dynamiczny rozwój zarówno na brytyjskim rynku, na którym w Birmingham znajduje się największy – jak dotąd - sklep sieci, jak i w całej Europie oraz za Atlantykiem. Planuje dodać dodatkowo prawie 93 tys. m2 powierzchni sprzedażowej.

Chociaż Primark jest raczej odporny na kłopoty rynku odzieżowego, wykazywał jednak pewne oznaki osłabienia, które ostatnio dotknęły takich gigantów jak Hennes & Mauritz i Inditex, właściciela marki Zara. 

Oczekuje się, że porównywalna sprzedaż spadnie o 2 proc., chociaż firma odnotowała poprawę w czwartym kwartale roku obrachunkowego.

W związku z osłabieniem funta firma prognozuje z tego tylko tytułu zysk w kwocie 10 mln GBP podczas gdy 2/3 sprzedaży realizowane jest poza terenem Wielkiej Brytanii. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu