Primark oczekuje wzrostu sprzedaży dzięki nowym sklepom

opublikowano: 09-09-2019, 10:55

Znana irlandzka sieć sklepów dyskontowych z odzieżą Primark oczekuje, że wzrost sprzedaży w całym bieżącym roku będzie głównie napędzany zwiększeniem powierzchni sklepowej w Stanach Zjednoczonych i Europie.

Spółka szacuje, że przychody ze sprzedaży mają być o 4 proc. wyższe niż w 2018 r. przy uwzględnieniu stałych kursów walutowych. 

Już niedługo:
Już niedługo:
To tu swój pierwszy sklep w Polsce urządza Primark.
fot. Michalina Szczepańska

Primark, który szykuje się do otwarcia pierwszej polskiej placówki, zlokalizowanej w warszawskiej Galerii Młociny notuje dynamiczny rozwój zarówno na brytyjskim rynku, na którym w Birmingham znajduje się największy – jak dotąd - sklep sieci, jak i w całej Europie oraz za Atlantykiem. Planuje dodać dodatkowo prawie 93 tys. m2 powierzchni sprzedażowej.

Chociaż Primark jest raczej odporny na kłopoty rynku odzieżowego, wykazywał jednak pewne oznaki osłabienia, które ostatnio dotknęły takich gigantów jak Hennes & Mauritz i Inditex, właściciela marki Zara. 

Oczekuje się, że porównywalna sprzedaż spadnie o 2 proc., chociaż firma odnotowała poprawę w czwartym kwartale roku obrachunkowego.

W związku z osłabieniem funta firma prognozuje z tego tylko tytułu zysk w kwocie 10 mln GBP podczas gdy 2/3 sprzedaży realizowane jest poza terenem Wielkiej Brytanii. 

Zdrowy Biznes
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
×
Zdrowy Biznes
autor: Katarzyna Latek
Wysyłany nieregularnie
Katarzyna Latek
Bądź na bieżąco z informacjami dotyczącymi wpływu pandemii koronawirusa na biznes oraz programów pomocowych
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Tadeusz Stasiuk, Bloomberg

Polecane