Problemy MŚP z branży weterynaryjnej

Dorota ZawiślińskaDorota Zawiślińska
opublikowano: 2024-06-26 20:00

Wyzwaniem dla właścicieli placówek medycznych będzie utrzymanie płynności finansowej, obsługa większej liczby klientów i konieczność poszerzenia oferty usług.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • Co trapi przedsiębiorców z sektora weterynaryjnego
  • W co powinni inwestować
Posłuchaj
Speaker icon
Zostań subskrybentem
i słuchaj tego oraz wielu innych artykułów w pb.pl
Subskrypcja

Autorzy badania Siemens Financial Services „Kierunki rozwoju branży weterynaryjnej”, podkreślają, że szefowie lecznic muszą przygotować je na wzrost liczby przyjmowanych pacjentów. Eksperci zwracają uwagę, że Polacy coraz chętniej decydują się na posiadanie zwierząt domowych i mają coraz większe oczekiwania wobec placówek medycznych.

21 proc. weterynarzy uważa, że w najbliższych latach największym wyzwaniem dla nich będzie wzrost liczby pacjentów w gabinetach. Spora część właścicieli lecznic będzie musiała zainwestować w rozwój usług i nowy sprzęt. Jednak najczęściej wymienianym przez nich problemem jest zachowanie płynności finansowej firm. Co trzeci badany ma wątpliwości, czy sobie z tym poradzi.

– Aż 76 proc. właścicieli przychodni weterynaryjnych płaci za zakup sprzętu z własnej kieszeni. Takie podejście wpływa na ich możliwości inwestowania i konkurowania na rynku. Część inwestycji muszą odłożyć na później. Tymczasem rozwój oferowanych w gabinecie usług jest niezbędny, aby zapewnić zwierzętom profesjonalne leczenie i nadążyć za rynkowymi trendami – mówi Tomasz Szyszka, kierownik działu sprzedaży w Siemens Financial Services.

Podkreśla, że nowe urządzenia pomagają optymalizować koszty prowadzonej działalności gospodarczej, zwiększać wydajność realizowanych przez weterynarzy zabiegów i zapewniać lepszą jakość usług.

– W efekcie tego typu działania umożliwiają przyjmowanie w gabinetach większej liczby zwierząt – zaznacza Tomasz Szyszka.

Ponadto zwraca uwagę, że większość lekarzy weterynarii nie korzysta z finansowania zewnętrznego. Natomiast to, że płacą za sprzęt głównie z własnej kieszeni, nie sprzyja utrzymaniu płynności finansowej ich firm. Jeśli już decydują się na finansowe wsparcie z zewnątrz, najczęściej wybierają leasing finansowy i operacyjny.