Ogółem przychody producenta elektroniki użytkowej zmniejszyły się w okresie październik-grudzień 2018 r. (I kwartale roku finansowego) o 5 proc w ujęciu rocznym do poziomu około 84,3 mld USD, przy czym sprzedaż w Chinach zmniejszyła się aż o 27 proc. i stanowiła 15 proc. całości sprzedaży.

Sprzedaż w Europie zmniejszyła się o 3 proc. zaś w Stanach Zjednoczonych zwiększyła się o niemal 5 proc.
Przychody ze sprzedaży iPhone’ów spadły o 15 proc., ale wzrosły w przypadku wszystkich pozostałych kategorii. Przychody z usług zwiększyły się o 19 proc. do 10,9 mld USD. Sprzedaż komputerów Mac rosła o 8,7 proc. osiągając wartość 7,4 mld USD zaś tabletów iPad zwiększyła się o 17 proc. do 6,7 mld USD.
Firma z kalifornijskiego Cupertino po raz pierwszy opublikowała szczegóły sprzedaży urządzeń ubieralnych i akcesoriów domowych jako odrębnej kategorii, która pozyskała 7,3 mld USD ze sprzedaży, rosnąc o 33 proc.
Wypracowany przez spółkę zysk netto ogółem wyniósł w minionym kwartale 19,97 mld USD i w skali roku zmniejszył się mniej niż o 1 proc.
Koncern Apple przedstawił również prognozę na bieżący, II kwartał roku finansowego. Przychody mają wynieść od 55 do 59 mld USD, co sugerowałoby 3-4 proc. spadek w ujęciu rocznym, podczas gdy mediana prognoz analityków kształtuje się na poziomie 58,87 mld USD.