Process4E: polskie firmy boją się CRM

Wiktor Krzyżanowski
08-08-2001, 00:00

Process4E: polskie firmy boją się CRM

Tylko 8 proc. polskich przedsiębiorstw posiada lub wdraża system wspomagający zarządzanie relacjami z klientami (CRM) — wynika z badań przeprowadzonych przez firmę konsultingową Process4E. Tymczasem aż 40 proc. badanych przedsiębiorstw uważa, że systemy klasy CRM byłyby przydatne w ich działalności. Dlatego 55 proc. z nich zamierza przeprowadzić wdrożenie w ciągu najbliższych trzech lat. Jednocześnie ponad połowa respondentów (50,7 proc.) nigdy nie słyszała o tego typu rozwiązaniach, przy czym aż 54,4 proc. uważa, że CRM z pewnością nie jest im przydatny.

Badaniu poddano 95 przedsiębiorstw o rocznych obrotach powyżej 100 mln zł, prowadzących działalność handlową, produkcyjną i usługową.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Wiktor Krzyżanowski

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Inwestora / Process4E: polskie firmy boją się CRM