Producenci odzieży znaleźli już sposób na rentowność

Wyniki w III kwartale to dowód, że sytuacja finansowa giełdowych producentów odzieży jest coraz lepsza. Nawet outsiderzy branży zaczynają wychodzić na prostą. Z czwórki giełdowych spółek z tej branży największą poprawę w III kwartale zanotował Próchnik. Dzięki realizacji nowej strategii łódzki producent markowej odzieży zwiększył sprzedaż i zminimalizował stratę operacyjną. Tylko w III kwartale przychody spółki wzrosły o 102 proc. To wynik rozszerzenia asortymentu oferowanych produktów i otwarcia dwóch własnych salonów w centrach handlowych w Warszawie i Krakowie. Wkrótce powinna uruchomić kolejne, bo w III kwartale zawarła sześć umów najmu lokali handlowych. Spółka podkreśla również wzrost hurtowej sprzedaży oraz eksportu pod własną marką. W III kwartale strata operacyjna zostala zredukowana z 163 tys. zł do 27 tys. zł, a spółka zarobiła 145 tys. zł. Problem w tym, że narastająco w tym roku spółka nadal jest na minusie.

book icon
Artykuł dostępny tylko dla naszych subskrybentów

Zyskaj wiedzę, oszczędź czas

Informacja jest na wagę złota. Piszemy tylko o biznesie Subskrypcja PB
Premium Offer
Poznaj „PB”
79 zł 7,90 zł / miesiąc
przez pierwsze 3 miesiące
Chcesz nas lepiej poznać? Wypróbuj dostęp do pb.pl przez trzy miesiące w promocyjnej cenie!
WYBIERZ
Rabat 30%
Premium Offer
„PB" NA 12 MIESIĘCY
663 zł / rok
Skorzystaj z 30% rabatu
Zapłać raz i czytaj nasze treści bez ograniczeń przez cały rok. Zaoszczędzisz 285 zł.
WYBIERZ