Sprzedaż piwa wzrosła w ubiegłym roku w Polsce o 4,6 proc. do 27,3 mln hektolitrów. Spośród trójki największych producentów jej największą dynamikę osiągnęła Kompania Piwowarska, która ma zarazem największy udział w rynku.
Kompania Piwowarska wraz z połączonymi przez nią w 2003 roku Browarami Dojlidy zwiększyła sprzedaż o 7,2 proc. do 9,13 mln hektolitrów. Daje jej to największy udział w rynku.
- W tym roku liczę na dalszy wzrost, ale może być trudniej ze względu na obawy o kondycję branży po przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej – powiedział prezes spółki Paweł Sudoł.
Drugi pod względem wzrostu sprzedaży jest Carlsberg Okocim. Browar zwiększył w ubiegłym roku sprzedaż piwa o 6,6 proc. do 3,8 mln hektolitrów. Daje mu to najmniejszy udział w rynku w ramach ‘wielkiej trójki’. Prezes Marcin Piróg zapowiada utrzymanie przez Carlsberg Okocim ok. 7 proc. dynamiki wzrostu sprzedaży w 2004 roku.
Browary Żywiec zwiększyły w zeszłym roku sprzedaż piwa o ponad 5 proc. W ubiegłym roku sięgnęła ona 8,4 mln hektolitrów. Prezes Nico Nusmeier nie zaryzykował prognozy sprzedaży w 2004 roku.
- Trudno prognozować wielkość sprzedaży piwa na 2004 rok, zbyt wiele jest jeszcze niewiadomych, głównie dotyczących stawek akcyzy na piwo – powiedział.
MD, PAP