Producent gier rusza z ofertą za ponad 27 mln zł

Grzegorz SuteniecGrzegorz Suteniec
opublikowano: 2021-06-08 12:43

Jeśli akcje Render Cube’a znajdą nabywców po cenie maksymalnej, cała spółka będzie wyceniona na ponad 200 mln zł.

Przeczytaj artykuł i dowiedz się:

  • jak została przejęta na Steamie największa gra Render Cube’a
  • jak zmieniły się wyniki spółki po premierze w formule wczesnego dostępu
  • co wcześniej wyprodukowało studio i z jakim skutkiem

Producent gier Render Cube wystartował z oferta publiczną - chce sprzedać 136,9 tys. akcji, których cena zostanie ustalona w przedziale 150-200 zł. Jeśli inwestorzy obejmą papiery po cenie maksymalnej, wartość oferty sięgnie 27,38 mln zł i będzie to jedna z największych ofert wśród spółek, które wchodziły na NewConnect. W takim wypadku cała spółka, której kapitał składa się z 1 mln akcji, zostanie wyceniona (post-money) na 207,8 mln zł.

Oferta publiczna obejmuje do 98 tys. akcji zwykłych na okaziciela serii A, sprzedawanych przez dotychczasowych akcjonariuszy, oraz 38,9 tys. nowych akcji zwykłych na okaziciela serii B, wyemitowanych przez spółkę. Skierowana jest do inwestorów, którzy chcą nabyć akcje za minimum 100 tys. EUR - tylko oni mają szansę zapoznać się z dokumentem informacyjnym spółki.

Największa gra Render Cube’a, „Medieval Dynasty”, zadebiutowała w formule wczesnego dostępu (early access) 17 września 2020 r. Przez pierwszy tydzień sprzedaży tytuł był w TOP10 na globalnej platformie Steam. Zebrał już niemal 17 tys., w tym 92 proc. pozytywnych. W ciągu pół roku gra sprzedała się w nakładzie 500 tys. egzemplarzy, a maksymalne przeceny na platformie Steam w czasie okresowych promocji wynosiły 20 proc..

- Kapitał, który planujemy pozyskać w ramach oferty, zostanie przeznaczony na rozwój technologiczny i kompetencyjny naszego studia. Pozwoli to na zwiększenie skali działania i możliwości produkcyjnych. Część pieniędzy wykorzystamy do transferu płatności, związanego z pozyskaniem przez nas pełnych praw do IP „Medieval Dynasty” [własność intelektualna - red.] od naszego wydawcy – mówi Damian Szymański, prezes Render Cube’a.

W 2020 r. firma miała 7,5 mln przychodów, a zysk netto wyniósł blisko 6 mln zł. Największy wpływ na wyniki miała premiera „Medieval Dynasty” w formule wczesnego dostępu.

Według KRS w 2019 r. spółka miała 0,9 mln zł przychodów i 0,12 mln zł zysku netto, a rok wcześniej 0,2 mln zł przychodów i 46,5 tys. zł straty netto. W październiku 2018 r. odbyła się premiera we wczesnym dostępie gry „Monster League”, wyprodukowanej i wydanej przez Render Cube. Do tej pory gra uzyskała 40 ocen na Steamie, w większości pozytywnych.

W planach na 2021 r. spółka ma premierę pełnej wersji „Medieval Dynasty”. Gra jest dostępna w 17 wersjach językowych i można ją nabyć na około 10 różnych platformach. Sprzedaż realizowana poza platformą Steam stanowi do 20 proc. całego wolumenu. W planach studia jest również przygotowanie wersji gry na konsole.