Producent gier sięga po kapitał

Kamil ZatońskiKamil Zatoński
opublikowano: 2015-05-22 00:00

Niewielkie katowickie Jujubee spróbuje zdyskontować sukces branżowego giganta. IPO właśnie ruszyło.

Lepiej z rozpoczęciem oferty publicznej trafić chyba nie było można. CD Projekt, którego notowania szczytowały tuż przed premierą trzeciej części „Wiedźmina”, może przyciągnąć uwagę do akcji innych giełdowych producentów gier — a także tych, którzy dobijają się do bram rynku. W przypadku Jujubee chodzi o wejście na NewConnect, a apetyt firmy jest dość skromny. Katowiczanie rozpoczęli 21 maja od book buildingu ofertę publiczną, z której chcą zgarnąć 1,5 mln zł. Cena emisyjna zostanie opublikowana 26 maja, a zapisy na akcje potrwają od 27 maja do 1 czerwca. Prezes Jujubee Michał Stępień poinformował, że spółka rozpoczęła pracę nad grą „Kursk”, która trafi na rynek pod koniec 2016 r. Będzie to sfabularyzowana gra przygodowa z elementami grozy i wątkiem szpiegowskim, prowadzona z perspektywy pierwszej osoby w technologii 3D. Przeznaczona będzie głównie dla tzw. gracza hardcorowego. Jujubee tworzy swoje własne tytuły, jak również pracuje na zlecenie wydawców zagranicznych. W 2014 r. spółka wypracowała niespełna 0,5 mln zł przychodów oraz zysk netto w wysokości 34 tys. zł.

Dotychczas gry Jujubee zostały pobrane na komórki ponad 2 mln razy. Nowa produkcja zostanie jednak wypuszczona na komputery PC i Mac oraz konsole PlayStation 4 i Xbox One. — Ten rynek jest bardziej stabilny od mobilnego i jest na nim mniejszy tłok. Sądzę, że dzięki temu łatwiej będzie nam się przebić. Na rynku jest przestrzeń na niskobudżetowe tytuły o bardzo dobrej grafice, które mogą rywalizować z grami z najwyższej półki — mówił „PB” Michał Stępień, prezes i jeden z właścicieli Jujubee. © Ⓟ

8 Tyle spółek zadebiutowało na NewConnect od początku roku.