Promocje nie dla biednych

Marcel ZatońskiMarcel Zatoński
opublikowano: 2017-06-22 22:00
zaktualizowano: 2017-06-22 19:38

Kim są polscy łowcy promocji

Młodzi, ze średnich i dużych miast, z niezbyt grubym, ale też niezbyt chudym portfelem, częściej kobiety niż mężczyźni — tacy są polscy łowcy promocji i rabatów, według raportu „Smart Okazje.

Fotolia

Zwyczaje zakupowe Polaków”, opartego na badaniu Mobile Institute, przeprowadzonym na zlecenie Grupy AdRetail. Wzięło w nim udział ponad 2,8 tys. osób. Z odpowiedzi ankietowanych wynika, że najczęściej rabatów i promocji poszukują osoby z dochodem na poziomie 3-7 tys. zł. Najrzadziej robią to osoby z dochodem powyżej 10 tys. zł i… poniżej 1 tys. zł.

— Wyniki badania potwierdziły, że osoby najmniej majętne niezwykle rzadko korzystają z promocji. Kupują przeważnie najtańsze artykuły, które wcale nie są obejmowane akcjami rabatowymi. Co więcej, promocyjne produkty mogą być droższe od tych, które zwykle wybierają klienci deklarujący najniższe dochody — mówi Michał Rosiak z AdRetail.