Szefostwo podlaskiego Promotechu — producenta i eksportera innowacyjnych narzędzi i automatów spawalniczych — stawia na automatyzację i robotyzację. W ten sposób chce dostosowywać model biznesowy firmy do wymogów przemysłu 4.0.
— Inwestycje w innowacyjne technologie to nasza odpowiedź na wyzwania, jakie stawia postępującarewolucja cyfrowa, zwana czwartą rewolucją przemysłową czy gospodarką 4.0. Zakup nowej maszyny jest początkiem całego procesu inwestowania w urządzenia i narzędzia, które mają w jak największym stopniu zmniejszyć zaangażowanie ludzkiej pracy, przy jednoczesnym znacznym wzroście produktywności i wydajności — mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu.
Nowy zakup to obrabiarka CNC Brother Speedio. Maszyna będzie wykorzystywana do produkcji elementów do wiertarek PRO36, stanowiących największy udział w sprzedaży firmy.
— Po raz pierwszy zastosujemy w niej wysokowydajne narzędzia obróbcze PKD o przedłużonej wytrzymałości. W sumie, poprzez stosowanie robota i tych narzędzi, spodziewamy się trzykrotnego zwiększenia wydajności na obróbce korpusów wiertarek. Główną korzyścią będzie możliwość samodzielnej jej pracy, bez ciągłej obsługi operatora, i wykorzystanie wykwalifikowanych pracowników do prac przy innych maszynach CNC — zapowiada Artur Zawadzki, dyrektor produkcji Promotechu.
Automatyzacja pracy ma być remedium na deficyty kadrowe dotyczące Promotechu. © Ⓟ