Prosper Capital chce skorzystać z hossy

opublikowano: 16-02-2021, 20:00

Dom maklerski Prosper Capital planuje pozyskać 4 mln zł z emisji akcji i zamierza zadebiutować na NewConnect w II kwartale 2021 r.

Do 25 lutego przyjmowane są zapisy na akcje Prospera Capital DM w ofercie publicznej, której maksymalna wartość to 4 mln zł. Próg wejścia do 2 tys. zł, bo trzeba się zapisać na minimum 1 tys. akcji, sprzedawanych po 2 zł. Nowi akcjonariusze mogą objać akcje, które stanowić będą nawet 24,08 proc. w kapitale zakładowym firmy. Debiut na NewConnect planowany jest na II kwartał 2021 r.

– To bardzo dobry czas dla domów maklerskich. Pozyskane pieniądze chcemy przeznaczyć na rozwój systemów, wsparcie technologiczne i rozbudowę infrastruktury wspierającej sieć sprzedaży – mówi Piotr Teleon, p.o. prezes Prospera Capital, wcześniej związany z Grupą Pekao (był m.in. prezesem CDM Pekao do sierpnia 2019 r.).

Zdaniem prezesa rosnące obroty na giełdzie (w styczniu na NewConnect wyniosły 1,1 mld zł i były trzy razy wyższe r/r; na głównym rynku sięgnęły 32,3 mld zł, to o 73 proc. więcej r/r ) pokazują, że to dobry moment na rozwój oferty domu maklerskiego.

– Widzimy, że inwestorzy coraz chętniej inwestują w pierwsze oferty i spółki, które idą na giełdę – dodaje Piotr Teleon.

Na nowo:
Na nowo:
Straty Prospera Capital z 2020 r. Piotr Teleon tłumaczy pandemią i tradycyjną, a nie zdalną obsługą klientów.
ARTUR DUSZA

Dotychczas Prosper Capital DM obsługiwał głównie klientów zainteresowanych obligacjami i funduszami inwestycyjnymi zamkniętymi. Piotr Teleon zamierza dodać trzeci segment związany z wprowadzaniem spółek na NewConnect.

– W styczniu zatwierdziliśmy strategię, w której jedną z kluczowych rzeczy jest wspieranie przedsiębiorstwa z branży OZE, telemedycyny i nowych technologii. Rozmawiamy z kilkunastoma spółkami, które są na różnym etapie rozwoju. Wspieramy przedsiębiorstwa w pozyskaniu kapitału przez emisje akcji lub obligacji. Mamy ambicje, by w pierwszej połowie roku przeprowadzić emisje sześciu spółek i pomóc im w wejściu na NewConnect - mówi Piotr Teleon.

W 2020 r. Prosper Capital DM przeprowadził 8 ofert obligacji i 7 ofert akcji o łącznej wartości 35,8 mln zł. Przychody z działalności podstawowej wyniosły 7,76 mln zł, a strata netto wyniosła 3 mln zł. Pod kreską zakończył się też 2019 r.

– Spółka w zeszłym roku przechodziła zmiany i pracowała nad nową strategią. Na wyniki wpływ miała przede wszystkim pandemia. W zeszłym roku obsługa klientów była prowadzona w sposób tradycyjny, a w tym roku rozpoczęliśmy obsługę klientów przez internet - dodaje Piotr Teleon.

Prezes firmy wyjaśnia, że wycena spółki bazowała na prognozach finansowych do 2025 r. zatwierdzonych w styczniu przez radę nadzorczą oraz na wycenie porównawczej w stosunku do obecnie notowanych domów maklerskich.

To musisz wiedzieć dziś rano
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
×
To musisz wiedzieć dziś rano
autor: Kamil Zatoński
Wysyłany codziennie
Kamil Zatoński
Codzienny newsletter z najważniejszymi informacjami dla inwestorów.
ZAPISZ MNIE
Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Administratorem Pani/a danych osobowych będzie Bonnier Business (Polska) Sp. z o. o. (dalej: my). Adres: ul. Kijowska 1, 03-738 Warszawa. Nasz telefon kontaktowy to: +48 22 333 99 99. Nasz adres e-mail to: rodo@bonnier.pl. W naszej spółce mamy powołanego Inspektora Ochrony Danych, adres korespondencyjny: ul. Ludwika Narbutta 22 lok. 23, 02-541 Warszawa, e-mail: iod@bonnier.pl. Będziemy przetwarzać Pani/a dane osobowe by wysyłać do Pani/a nasze newslettery. Podstawą prawną przetwarzania będzie wyrażona przez Panią/Pana zgoda oraz nasz „prawnie uzasadniony interes”, który mamy w tym by przedstawiać Pani/u, jako naszemu klientowi, inne nasze oferty. Jeśli to będzie konieczne byśmy mogli wykonywać nasze usługi, Pani/a dane osobowe będą mogły być przekazywane następującym grupom osób: 1) naszym pracownikom lub współpracownikom na podstawie odrębnego upoważnienia, 2) podmiotom, którym zlecimy wykonywanie czynności przetwarzania danych, 3) innym odbiorcom np. kurierom, spółkom z naszej grupy kapitałowej, urzędom skarbowym. Pani/a dane osobowe będą przetwarzane do czasu wycofania wyrażonej zgody. Ma Pani/Pan prawo do: 1) żądania dostępu do treści danych osobowych, 2) ich sprostowania, 3) usunięcia, 4) ograniczenia przetwarzania, 5) przenoszenia danych, 6) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania oraz 7) cofnięcia zgody (w przypadku jej wcześniejszego wyrażenia) w dowolnym momencie, a także 8) wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych). Podanie danych osobowych warunkuje zapisanie się na newsletter. Jest dobrowolne, ale ich niepodanie wykluczy możliwość świadczenia usługi. Pani/Pana dane osobowe mogą być przetwarzane w sposób zautomatyzowany, w tym również w formie profilowania. Zautomatyzowane podejmowanie decyzji będzie się odbywało przy wykorzystaniu adekwatnych, statystycznych procedur. Celem takiego przetwarzania będzie wyłącznie optymalizacja kierowanej do Pani/Pana oferty naszych produktów lub usług.
© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Polecane