Do 25 lutego przyjmowane są zapisy na akcje Prospera Capital DM w ofercie publicznej, której maksymalna wartość to 4 mln zł. Próg wejścia do 2 tys. zł, bo trzeba się zapisać na minimum 1 tys. akcji, sprzedawanych po 2 zł. Nowi akcjonariusze mogą objać akcje, które stanowić będą nawet 24,08 proc. w kapitale zakładowym firmy. Debiut na NewConnect planowany jest na II kwartał 2021 r.
– To bardzo dobry czas dla domów maklerskich. Pozyskane pieniądze chcemy przeznaczyć na rozwój systemów, wsparcie technologiczne i rozbudowę infrastruktury wspierającej sieć sprzedaży – mówi Piotr Teleon, p.o. prezes Prospera Capital, wcześniej związany z Grupą Pekao (był m.in. prezesem CDM Pekao do sierpnia 2019 r.).
Zdaniem prezesa rosnące obroty na giełdzie (w styczniu na NewConnect wyniosły 1,1 mld zł i były trzy razy wyższe r/r; na głównym rynku sięgnęły 32,3 mld zł, to o 73 proc. więcej r/r ) pokazują, że to dobry moment na rozwój oferty domu maklerskiego.
– Widzimy, że inwestorzy coraz chętniej inwestują w pierwsze oferty i spółki, które idą na giełdę – dodaje Piotr Teleon.

Dotychczas Prosper Capital DM obsługiwał głównie klientów zainteresowanych obligacjami i funduszami inwestycyjnymi zamkniętymi. Piotr Teleon zamierza dodać trzeci segment związany z wprowadzaniem spółek na NewConnect.
– W styczniu zatwierdziliśmy strategię, w której jedną z kluczowych rzeczy jest wspieranie przedsiębiorstwa z branży OZE, telemedycyny i nowych technologii. Rozmawiamy z kilkunastoma spółkami, które są na różnym etapie rozwoju. Wspieramy przedsiębiorstwa w pozyskaniu kapitału przez emisje akcji lub obligacji. Mamy ambicje, by w pierwszej połowie roku przeprowadzić emisje sześciu spółek i pomóc im w wejściu na NewConnect - mówi Piotr Teleon.
W 2020 r. Prosper Capital DM przeprowadził 8 ofert obligacji i 7 ofert akcji o łącznej wartości 35,8 mln zł. Przychody z działalności podstawowej wyniosły 7,76 mln zł, a strata netto wyniosła 3 mln zł. Pod kreską zakończył się też 2019 r.
– Spółka w zeszłym roku przechodziła zmiany i pracowała nad nową strategią. Na wyniki wpływ miała przede wszystkim pandemia. W zeszłym roku obsługa klientów była prowadzona w sposób tradycyjny, a w tym roku rozpoczęliśmy obsługę klientów przez internet - dodaje Piotr Teleon.
Prezes firmy wyjaśnia, że wycena spółki bazowała na prognozach finansowych do 2025 r. zatwierdzonych w styczniu przez radę nadzorczą oraz na wycenie porównawczej w stosunku do obecnie notowanych domów maklerskich.