Provident udomowił 5 tys. doradców

opublikowano: 16-03-2020, 12:45

Lider rynku pozabankowych pożyczek nad Wisłą zmiania model biznesowy, który polega na obsłudze domowej.

5 tys. — tyle osób liczy sieć doradców Providenta, którzy udzielają pożyczek, zbierają od klientów raty, a 75 proc. z nich od dwóch lat sprzedaje też ubezpieczenia, za co dostaje prowizję. Z powodu pandemii koronawirusa pożyczkodawca zawiesza wizyty domowe i od kilku dni zachęca klientów do spłacania rat na podane w umowie rachunki bankowe. Firma zapewnia, że nie stracą na tym doradcy, którzy w normalnych warunkach otrzymaliby niższą prowizję. Ich zadaniem będzie jednak telefoniczne mobilizowanie klientów, gdyż z doświadczenia firmy wiadomo, że pożyczki na konto spłacają się gorzej niż do ręki doradcy. Wakacje kredytowe to rozwiązaniee sektora bankowego, które nie dotyczy firmy pożyczkowych.

— Podjęliśmy decyzję o wstrzymaniu spotkań z klientami. Zaleciliśmy naszym doradcom, by tak jak większość Polaków w tym szczególnym czasie zostali w domu — mówi Tomasz Skiba, członek zarządu w Provident Polska i dyrektor sprzedaży.

Provident, który należy do brytyjskiej spółki International Personal Finance, obsługuje w Polsce około 600 tys. klientów. Oprócz pożyczek oferuje im również ubezpieczenia zdrowotne. Firma twierdzi, że nie jest w stanie teraz oszacowa skutków zawieszenia obsługi domowej — nie wyklucza z jednej strony gorszej spłacalności pożyczek, a z drugiej mniejszego zapotrzebowanie na gotówkę, co wpłynie na wynik.

— Obecnie prawie wszyscy nasi pracownicy pracują zdalnie — mówi Agnieszka Kłos, prezes Provident Polska.

Po pojawieniu się koronawirusa w Polsce firma „podjęła działania mające na celu zwiększenie bezpieczeństwa klientów i doradców”, np. każde zgłoszenie z terenu było rozpatrywane indywidualnie przez specjalnie powołane do tego zespoły, a każdy klient lub doradca, którzy czuli się niekomfortowo, mogli zrezygnować z wizyty domowej, a ratę pożyczki przekazać na specjalne konto bankowe.

Provident pracuje nad kolejnymi rozwiązaniami, dotyczącymi klientów. O szczegółach poinformuje wkrótce. 

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Karolina Wysota

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy