Prumerica kusi lepiej zarabiających

Dział finansów
opublikowano: 1999-03-03 00:00

Prumerica kusi lepiej zarabiających

Prumerica Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie chce w perspektywie 10 lat ubezpieczać 0,8 - 1,2 mln klientów. Polska spółka amerykańskiego koncernu Prudential (Prumerica to nowa marka wykorzystywana przez Amerykanów na rynkach międzynarodowych) nastawia się na średnio i dobrze zarabiających amatorów polis życiowych.

— Za dziesięć lat zamierzamy kontrolować 3-4 proc. rynku ubezpieczeń życiowych w Polsce — mówi Ira Kleinman, wiceprezes firmy.

Życiowa Prumerica otrzymała licencję pod koniec ubiegłego roku, natomiast działalność operacyjną na pełną skalę zamierza rozwinąć w drugim kwartale roku 2000. Firma zatrudni około 500 osób. W pierwszym roku otworzy siedem agencji w Warszawie.

— Koszty uruchomienia działalności wyniosą 30 mln dolarów. Pierwszych zysków spodziewamy się za 6-7 lat. Jeżeli decydujemy się pozostać w Polsce na długo, moment naszego wejścia na rynek nie jest aż tak istotny - dodaje Ira Kleinman, komentując fakt, że wielcy ubezpieczyciele, tacy jak Commercial Union, Nationale-Nederlanden czy AIG, zainwestowali już w polskie spółki życiowe.

DF