Przeboje na Onecie i IPlay

Marcin Kuśmierz
opublikowano: 2004-05-19 00:00

Najpopularniejszy portal polski planuje sprzedaż muzyki przez internet. Ściga się z nim spółka ze stajni MCI Management.

E-sklep z muzyką w Onet.pl ma wystartować jeszcze w tym roku.

— Rozmawiamy z wydawcami o udostępnieniu pełnego katalogu utworów i cenach atrakcyjnych dla internautów — mówi Mariusz Biedrzycki, dyrektor działu komunikacji marketingowej portalu.

Nie chce jednak podać ani planów sprzedaży, ani cen utworów. Jest jednak przekonany, że polscy internauci będą skłonni płacić za legalną muzykę w sieci.

O sprzedaży muzyki myślą również inne polskie portale: partnera szuka Wirtualna Polska, Interia.pl już sprzedaje w sieci najnowszą płytę Perfectu. Jedynie Gazeta.pl odżegnuje się od dystrybucji muzyki.

Wielkie portale ubiegnie mała spółka IPlay, w której 51 proc. udziałów kosztem 150 tys. zł przejął w grudniu 2003 r. giełdowy fundusz MCI Management. Prawdopodobnie już na przełomie czerwca i lipca udostępni ona możliwość kopiowania muzyki z internetu, dotychczas można ją było tylko odsłuchiwać. Ceny wirtualnych płyt mają być niższe od tradycyjnych o 20-50 proc.

— W najbliższych tygodniach udostępnimy nową wersję serwisu, który obok większej liczby utworów zaoferuje możliwość ściągania utworów na dysk oraz ich nagrywania na płyty CD Audio — zapowiada Tomasz Szladowski, prezes IPlay.

Obecnie w serwisie jest niespełna 5 tys. utworów. Dla porównania, największy w internecie amerykański iTunes Music Store oferuje ich ponad 700 tys. Ambicją IPlay jest objęcie co najmniej 1 proc. całego krajowego rynku muzycznego.

— Podstawowym problemem, nie tylko w Polsce, jest ograniczona podaż. Koncerny płytowe wciąż bardzo ostrożnie podchodzą do takiej formy sprzedaży. Dlatego oferta sklepów internetowych z muzyką on-line często jest ograniczona. Wierzę jednak, że już wkrótce to się zmieni i wytwórnie płytowe udostępnią w sieci całe swoje katalogi — tłumaczy Tomasz Szladowski.