Przechowają, a nawet złożą motocykl

Agata Hernik
opublikowano: 19-02-2009, 00:00

Pojawiła się nowa usługa logistyczna dla sektora motoryzacyjnego. Poza magazynowaniem motocykli CAT LC Polska także je montuje.

Pojawiła się nowa usługa logistyczna dla sektora motoryzacyjnego. Poza magazynowaniem motocykli CAT LC Polska także je montuje.

Usługa BikeCAT skierowana jest do producentów, importerów i dilerów motocykli, quadów, skuterów drogowych, wodnych i śnieżnych. Składa się na nią transport międzynarodowy, przygotowanie pojazdów, składowanie i dystrybucja. Najciekawszym elementem jest przygotowanie motocykli. Przeszkoleni pracownicy operatora logistycznego zmontują w magazynie odebrane od klienta elementy i przystosują motor do eksploatacji.

Pionierzy

— Od początku działalności w Polsce firma obsługiwała klientów z branży motocyklowej. Z czasem stali się na tyle ważni, że postanowiono wyodrębnić dedykowany im produkt. W Polsce takiej oferty jeszcze nikt nie ma, dlatego postanowiliśmy wejść w tę niszę. Z sukcesem — opowiada Piotr Krasiński, koordynator usługi BikeCAT.

Dodaje, że usługa montażu motocykli w magazynie operatora logistycznego dopiero raczkuje. Rzeczywiście, producenci i importerzy motocykli korzystają z niej od niedawna. W październiku 2008 r. skończyła się rozbudowa — o 4,6 tys. mkw — magazynu w Ołtarzewie koło Ożarowa Mazowieckiego. Obiekt liczy 9 tys. mkw. Dodatkową część magazynu przeznaczono do obsługi logistycznej klientów z sektora motocyklowego. Na razie można tylko prognozować, ile motocykli zostanie złożonych w Ołtarzewie. Od października do końca roku trwały przymiarki. Teraz, tuż przed sezonem, montaż ma ruszyć pełną parą.

— Szacujemy, że w 2009 r. usługa montowania na miejscu obejmie około stu motocykli. Nie mamy jeszcze podpisanych umów, ale możemy podać, że w naszym magazynie składano już motocykle Kawasaki, Suzuki i Yamaha — mówi Piotr Krasiński.

Paleta dla dwukołowca

Sto motocykli do zmontowania to rzeczywiście niewiele w porównaniu z około 5 tys. maszyn trzech producentów, które mają się w tym roku przewinąć przez magazyn w Ołtarzewie. CAT LC Polska ma też ambicję zostania głównym operatorem logistycznym zbliżających się wystaw i targów motocyklowych.

— Magazynowanie motocykli jest bardzo specyficzne. Wśród nich znajduje się wiele modeli w różnych kolorach. Ponadto, każdy motocykl ma numer, na podstawie którego jest wydawany z magazynu. W związku z tym motocykle muszą być tak ustawione, by do każdego z nich był dostęp — tłumaczy Piotr Krasiński.

Dlatego firma wprowadziła i opatentowała palety dostosowane do przechowywania i transportu motocykli.

— Mamy sześć rodzajów palet wielokrotnego użytku, stosowanych do różnych typów motocykli. Wraz z motocyklami mogą być piętrowane do czterech, a bez motocykli — do dwunastu poziomów. Motocykl jest zabezpieczony w taki sposób, że nie ma możliwości jego uszkodzenia — twierdzi Piotr Krasiński.

Palety umożliwiają dostawę zmontowanych motocykli do klienta bez dodatkowego pakowania. Nie trzeba też w części ich demontować, żeby nie uszkodziły się w transporcie. To dobrze, bo składanie motorów, by je później rozmontowywać, nie miałoby sensu.

Agata Hernik

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Agata Hernik

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu