Przed stacją TVN kolejny dobry rok

DI, PAP
opublikowano: 22-02-2007, 00:00

TVN znów pozytywnie zaskoczył wynikami IV kwartału. Kurs rósł też dzięki zapowiedziom dalszych wzrostów i wysokiej dywidendy.

TVN znów pozytywnie zaskoczył wynikami IV kwartału. Kurs rósł też dzięki zapowiedziom dalszych wzrostów i wysokiej dywidendy.

Po lepszych niż oczekiwane wynikach finansowych Agory z czwartego kwartału inwestorzy kupowali w poniedziałek akcje TVN, spodziewając się pozytywnego zaskoczenia kondycją finansową stacji Piotra Waltera. Wyniki, jakie zaprezentował TVN, przekroczyły ich oczekiwania.

Zysk netto grupy TVN w czwartym kwartale 2006 r. wzrósł o 90 proc. rok do roku — do 128,1 mln zł, wobec oczekiwanych 94,8 mln zł. Przychody wzrosły o 47 proc. — do 405,1 mln zł. Analitycy spodziewali się 372 mln zł. Poprawiła się też rentowność grupy — zysk operacyjny wyniósł 134,9 mln zł w czwartym kwartale wobec 90,8 mln zł w czwartym kwartale 2005 r.

TVN może zaliczyć cały 2006 r. do udanych. Wyniki grupy były lepsze od prognozowanych. Zysk netto wzrósł o 24 proc. — do 258 mln zł, marża EBITDA o 34 proc., a przychody o 35 proc. — do 1,17 mld zł. Przychody rosły szybciej, niż prognozował zarząd stacji. Wzrosły też udziały rynkowe flagowej stacji koncernu — TVN. Udział programu w grupie docelowej w prime time wzrósł do 30 proc. w całym 2006 r. z 27,2 proc. rok wcześniej.

Kurs akcji TVN wzrósł wczoraj o 2,7 proc. do 27,11 zł. Inwestorów ucieszyły zapowiedzi dalszej poprawy wyników w tym roku i stosunkowo wysoka dywidenda. Skonsolidowane przychody mają wzrosnąć o 23-26 proc. przy 10-procentowym wzroście rynku reklamy telewizyjnej, a marża EBITDA ma się utrzymać na poziomie 33-35 proc. W formie dywidendy TVN chce wypłacić 129 mln zł z zysku netto, co daje 0,38 zł na akcję.

Po zakończeniu transakcji kupna portalu Onet.pl TVN chce skupić się w tym roku na integracji dwóch obszarów działalności — telewizyjnego i internetowego. Wobec narastającej konkurencji na rynku telewizyjnym stacja chce skupić się na utrzymaniu wyników oglądalności i ugruntowaniu pozycji na rynku.

„Dzięki połączeniu sił wiodącej stacji telewizyjnej i wiodącego portalu w Polsce uzyskamy bezpośredni dostęp do najszybciej rozwijającego się segmentu rynku reklamowego i unikatową szansę transformacji anonimowych widzów w dobrze znanych abonentów i społeczności internetowe” — mówi Piotr Walter, prezes TVN, cytowany w komunikacie.

TVN zwiększa też inwestycje. W tym roku chce wydać 165-175 mln zł, głównie na budowę studia Augustówka i MBC Kraków.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: DI, PAP

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Tematy