Jeśli chcesz, by twoja firma weszła na nowe rynki zagraniczne, startuj po "Paszport do eksportu". Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) będzie przyjmować wnioski o dofinansowanie od 14 września do 9 października.
— Dzięki dofinansowaniu z "Paszportu do eksportu"
będziemy promować nasze produkty na rynkach wschodnich. W przyszłym roku mamy
szansę pokazać się na targach w Moskwie i Kijowie, gdzie zaprezentujemy naszą
ofertę i poszukamy potencjalnych partnerów. Jednym z głównych celów projektu
jest też uzyskanie certyfikatów, które pozwolą nam wejść na nowe rynki: rosyjski
oraz ukraiński — mówi Grażyna Janowicz z Zakładów Metalowych Erko z Jonkowa pod
Olsztynem, zajmujących się produkcją końcówek elektrycznych.
Lista
warunków
Działanie 6.1 ma pomóc mikro, małym i średnim
przedsiębiorstwom wejść na rynki zagraniczne. Ale uwaga! W roku obrotowym
poprzedzającym rok, w którym składa się wniosek, udział eksportu w całkowitej
sprzedaży firmy nie może przekraczać 30 proc. Pomoc finansowa będzie udzielana w
formie refundacji części wydatków kwalifikujących się do objęcia wsparciem.
Na przygotowanie planu rozwoju eksportu firmy mogą dostać nawet 80 proc. całkowitych wydatków (nie więcej niż 10 tys. zł). Na wdrożenie planu rozwoju eksportu wsparcie nie może przekroczyć 50 proc. (nie więcej niż 200 tys. zł) dla jednego przedsiębiorcy na jeden projekt.
Więcej w piątkowym wydaniu "Pulsu Biznesu"