Przedsiębiorcom coraz łatwiej znaleźć klienta

  • Jacek Kowalczyk
22-07-2014, 00:00

Narodowy Bank Polski jak co kwartał przebadał tysiąc polskich firm pod kątem ich kondycji rynkowej.

NBP ma dobre wieści: przedsiębiorcy deklarują, że ich sytuacja w ostatnich miesiącach się poprawiała. Najbardziej optymistyczne jest to, że firmy mają coraz mniejsze problemy ze znalezieniem klientów na swoje produkty. Obecnie tylko 10 proc. przedsiębiorstw deklaruje, że słaby popyt jest dla nich istotną barierą w rozwoju. To najniższy wynik od sześciu lat.

Ponadto, coraz więcej firm twierdzi, że nie odczuwa skutków kryzysu (odsetek ten wreszcie przebił 50 proc.). Co więcej, kwitnie polski eksport. Coraz więcej firm prowadzi sprzedaż za granicą i robią to coraz odważniej. Już 34 proc. przychodów naszych eksporterów pochodzi z działalności eksportowej — to najwyższy odsetek w 10-letniej historii badania.

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Jacek Kowalczyk

Najważniejsze dzisiaj

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Gospodarka / Przedsiębiorcom coraz łatwiej znaleźć klienta