Przedsiębiorcy nie odbierają telefonów

30-11-2016, 22:00

Firmy podają numery kontaktowe, ale mimo to trudno się do nich dodzwonić. W ten sposób tracą potencjalnych klientów.

Przedsiębiorcy inwestują w strony internetowe, ich pozycjonowanie i reklamę w sieci, a zapominają o prostych zasadach dobrych relacji z klientami, przez co ich tracą. Taką dobrą praktyką jest odebranie połączenia telefonicznego. Okazuje się, że 34 proc. firm tego nie robi — wynika z raportu Fachowcy. pl Ventures, spółki oferującej technologię do pozyskiwania zleceń z internetu.

Spółka przebadała 400 serwisów internetowych przedsiębiorstw w Polsce z 20 branż z pięciu głównych polskich miast. Pod uwagę wzięła te, których strony internetowe znalazły się w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania w przeglądarce Google’a.

Powitanie rzadkością

Podczas badania połączenia na podane numery kontaktowe nie odbierało 32 proc. firm usług lokalowych i 38 proc. tych, które nie mają lokalu. Zaledwie 6 proc. numerów, na które dodzwonili się specjaliści z Fachowcy.pl, miało nagranie powitalne i jakąkolwiek formę obsługi interaktywnej. Ta liczba świadczy o tym, że zdecydowana większość przedsiębiorców nie jest w ogóle przygotowana na nieodebranie telefonu od klienta. Można rzec, że tym samym niejako godzą się z jego utratą.

— Obecnie małe i średnie firmy ponad 50 proc. swoich zleceń pozyskują z internetu. Podstawowe błędy, takie jak brak łatwo dostępnych danych kontaktowych czy po prostu nieodbieranie telefonów, przekładają się na stracone kontrakty i pieniądze. Niedostosowanie firmowej strony www do urządzeń mobilnych to po prostu rezygnacja z walki o blisko 60 proc. potencjalnych klientów — komentuje Piotr Surmacki, prezes Fachowcy.pl Ventures.

Z badania wynika, że choć prawie 60 proc. zapytań jest realizowanych dzięki telefonom komórkowym z dostępem do internetu, to 45 proc. stron z pierwszych 10 miejsc wyników wyszukiwania Google’a nie było dostosowanych do urządzeń mobilnych.

Nie dodzwonisz się

Raport pokazuje, że w wielu przypadkach kontakt klienta z interesującą go firmą jest utrudniony. 55 proc. wyników wyszukania nie miało umieszczonego żadnego numeru telefonu w wizytówce Google’a, co powoduje błąd konfiguracji w Google Maps. Wśród firm, które podają numer telefonu, najczęściej sprowadza się to do podania numeru stacjonarnego (82 proc. zbadanych przypadków). Inaczej jest, gdy przedsiębiorca nie ma własnego biura czy lokalu. W takich sytuacjach potencjalny klient nie znajdzie numerów do 49 proc. firm, a te, które są dostępne, w większości są numerami komórkowymi (83 proc.).

Przydatne aplikacje

W ocenie serwisu Fachowcy. pl telefon komórkowy podany jako kontakt z konsumentem należy do poważniejszych błędów w relacjach. Podstawowym warunkiem zainteresowania usługami danego przedsiębiorstwa jest zaufanie.

— Telefon komórkowy podany na stronie internetowej nie pomaga budować zaufania. Klient traktuje taką firmę jak mniej poważną. Tymczasem wystarczy proste rozwiązanie, które umożliwi odbieranie połączeń z numeru stacjonarnego za pomocą aplikacji w smartfonie — telefon stacjonarny nie musi być aparatem stojącym na biurku. Kosztowny dla biznesu błąd to również brak przygotowania na to, że nie zawsze można odebrać telefon. Mamy XXI wiek i zarządzanie taką sytuacją to nie problem. Nie trzeba się godzić na tak prostą stratę potencjalnego klienta — uważa Piotr Surmacki. © Ⓟ

© ℗
Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Podpis: Iwona Jackowska

Być może zainteresuje Cię też:

Polecane

Inspiracje Pulsu Biznesu

Puls Biznesu

Puls Firmy / Przedsiębiorcy nie odbierają telefonów